El futur de Ronald Araujo al FC Barcelona continua embolicat en incertesa. A pocs dies que arrenqui oficialment la temporada, en el club no descarten una possible sortida del central uruguaià durant el mes d'agost. Encara que la seva marxa no està confirmada ni de bon tros tancada, l'escenari ha canviat en les últimes setmanes. Araujo sap que aquesta temporada tindrà una competència ferotge per un lloc a l'onze titular i està valorant totes les opcions sobre la taula.

Amb la irrupció de jugadors com Cubarsí, la consolidació de Christensen, el creixement d'Eric García i la confiança de Hansi Flick en Iñigo Martínez, Araujo ja no és un indiscutible. Flick valora la seva capacitat física i el seu compromís, però no el veu tan encaixat a la sortida de pilota, un aspecte clau en el seu sistema. Aquesta nova realitat ha fet que l'uruguaià comenci a plantejar-se seriosament un canvi d'aires si arriba una proposta esportiva interessant.

araujo roda de premsa efe
araujo roda de premsa efe

Diversos clubs importants, especialment des de la Premier League i la Bundesliga, han preguntat per la seva situació. El Barça, per la seva part, tampoc no tanca la porta. Una venda per una xifra important —que podria superar els 40 milions d'euros— ajudaria el club a desbloquejar inscripcions i a tancar algun fitxatge estratègic.

Si se'n va, hi haurà reforç

En cas que Araujo abandoni el club, als despatxos ja tenen clar que s'activarà un moviment al mercat per reforçar la defensa. Encara que no necessàriament es fitxaria un central pur, sí que es contempla la incorporació d'un lateral dret amb perfil físic i recorregut. L'objectiu seria alliberar Eric García del seu rol al costat i tornar-lo a la seva posició natural en l'eix del darrere.

Un dels noms que agrada molt en l'àrea esportiva és Denzel Dumfries, de l'Inter de Milà. L'internacional neerlandès ja va estar en l'òrbita del Barça fa mesos, i encara que la seva clàusula de rescissió de 25 milions d'euros ja no és activa, el club italià estaria disposat a negociar. Dumfries agrada per la seva potència, experiència internacional i perfil ofensiu, que encaixaria, en l'estil de Flick.

Ronald Araujo Lewandowski decepcio Barça Betis EFE
Ronald Araujo Lewandowski decepcio Barça Betis EFE

Més opcions sobre la taula

No obstant això, Dumfries no és l'únic en la llista. La secretaria tècnica manega més noms que podrien adaptar-se a les necessitats de l'equip. Al radar també figuren joves amb projecció i cost assumible, així com opcions de mercat si es produeix alguna oportunitat d'última hora.

En definitiva, el futur d'Araujo serà una de les grans incògnites del mes d'agost. Si marxa, el Barça es mourà ràpid per cobrir el seu buit i ajustar les peces del sistema defensiu. Tot dependrà de com avanci el mercat... i de la decisió final del mateix Ronald.