El nom d'Álvaro Morata comença a perdre pes a la Selecció Espanyola en un moment clau del cicle, en què tots els ulls estan posats en el Mundial. El que fa mesos semblava una presència probable, ara està en dubte o directament s'ha descartat segons fonts properes a l'entorn.
I és que Luis de la Fuente ja treballa en alternatives per a l'atac, i hi ha un nom que ha guanyat força de forma clara, com ho és el de Ansu Fati, que seria la tercera opció per darrere d'Oyarzábal i Ferran, que van segur.
Ansu guanya terreny en el moment clau
L'evolució del planter del Barça ha estat determinant. El seu pas pel Mónaco ha servit per recuperar sensacions, confiança i, sobretot, gol. I és que els números avalen la seva candidatura. Amb 10 gols i una de les millors mitjanes de tants per minut entre els davanters espanyols, Ansu ha tornat a col·locar-se en el radar de la selecció.

D'aquesta manera, De la Fuente valora el seu perfil gràcies a la mobilitat, capacitat per jugar per dins i connexió amb jugadors com Lamine Yamal, amb qui manté bona sintonia tant dins com fora del camp. Cosa que ajudarà molt.
Morata fa temps que està fora del pla del seleccionador
L'altra cara de la moneda és Morata. El davanter perd els pocs punts que li quedaven en un moment on la competència estreny i el seleccionador busca perfils diferents. La realitat és que el tècnic vol un atac diferent en el qual Morata no acaba d'encaixar. En aquest escenari, Ansu entra millor que un nou més clàssic. A més, el context generacional també pesa. La selecció mira cap al futur i aposta per jugadors que puguin marcar una etapa més llarga.
A mesura que s'acosta el torneig, les decisions es tornen més clares. I en aquest cas, tot apunta a un canvi important a la davantera. Així doncs, tret de gir inesperat, Morata no hi serà al Mundial. I el buit serà per a un jugador que ha sabut aprofitar la seva oportunitat. Un moviment que confirma la idea que a la selecció, el moment ho és tot.