Àlex Márquez té una decepció enorme amb els líders de Ducati. Perquè tenia moltes esperances de ser l'elegit per ocupar el seient que, previsiblement, Francesco Bagnaia deixarà lliure al final d'aquesta temporada. Gigi Dall’Igna i Davide Tardozzi tenen decidit que prescindiran dels serveis del torinès, qui va completar un 2025 desastrós, i no han deixat d'aparèixer candidats per substituir-lo, i ser el nou company de Marc Márquez.
I el ‘73’ no podia ocultar la seva il·lusió amb la possibilitat de vestir de vermell. Havia fet mèrits per ser l'escollit, després d'una temporada per al record, amb diverses victòries i una quantitat de podis brutal, que li van permetre proclamar-se subcampió de MotoGP. I, tot això, amb una moto satèl·lit de l'any anterior, la Desmosedici GP 24. Un rendiment que li ha permès tenir la recompensa de disposar d'una moto oficial aquest curs.
Però el dos cops campió del Món no es conforma solament amb això. Vol ser en un equip de fàbrica, i encara que sempre s'ha mostrat molt feliç i agraït amb el Gresini Racing Team, considera que ha arribat el moment de fer un salt en la seva trajectòria. La seva prioritat era romandre en la marca de Borgo Panigale, però sembla que no serà possible. I és que les últimes informacions suggereixen que ja hi ha un acord tancat amb Pedro Acosta.
No hi ha res confirmat de manera oficial, tanmateix, des d'Itàlia ja asseguren que és una simple qüestió de temps que s'anunciï públicament el desembarcament del murcià al Ducati Lenovo Team, com a substitut de ‘Pecco’. Una notícia que no ha agradat gens a Àlex, qui considera que l'han menyspreat. Sobretot, veient que encara és capaç de ser un dels més ràpids, com s'ha pogut comprovar en els tests realitzats a Malàisia.
El petit dels Márquez no entén el motiu pel qual ni tan sols l'han inclòs en els candidats a reemplaçar Bagnaia, i aquest és un dels motius pels quals vol anar-se'n de l'estructura.
Àlex, molt a prop d'aterrar al Red Bull KTM Factory Racing Team
Quedar-se a Gresini tampoc seria una mala opció per a Àlex, però sembla que ja té tot acordat per aterrar al Red Bull KTM Factory Racing Team. És a dir, que serà el substitut d'Acosta, curiosament.
A priori, compartirà box amb Maverick Viñales, qui ascendirà des del Tech 3.
