Red Bull ha confirmat una autèntica bomba. D'un temps ençà s'havia especulat amb la possibilitat que Adrian Newey abandonés l'escuderia austríaca i el dia d'ahir, l'equip de les begudes energètiques va confirmar el que ja era un secret a veus, l'adeu d'un dels millors, si no el millor, enginyers de la Fórmula 1. Després de 18 anys i un grapat de títols a la seva esquena, el britànic dirà adeu als de Milton Keynes en 2025, però no treballarà amb Fernando Alonso a Aston Martin, malgrat els rumors.

Aquesta ha estat la segona gran notícia de la temporada, perquè en pista Max Verstappen continua intractable, després de l'anunci del fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari. I és que, com s'està podent comprovar, el Gran Circ està vivint una època de canvi a la graella. Newey ha estat el principal dissenyador i qui ha afavorit el gran desenvolupament del monoplaça de Red Bull, que al costat del pilot neerlandès han format un binomi per donar lloc a un cicle molt reeixit per als austríacs, perquè el britànic ha estat capaç de crear monoplaces invencibles que Mad Max ha portat a dalt de tot durant tres mundials consecutius, i pel camí del quart.

Newey passa d'Alonso i es decanta per Ferrari

El cas és que Newey abandonarà Milton Keynes en el primer trimestre de 2025, just quan complirà 19 anys amb Red Bull. Una vegada oficialitzada la seva marxa queda per saber el que tothom està esperant, quina serà la seva pròxima destinació. Propostes no li faltaran. Tots al Gran Circ saben el que significaria comptar amb Adrian Newey a les seves files, perquè el seu nom és sinònim d'èxit. A la graella tots es barallen per disposar d'ell, sent una de les peces més cobejades, més, fins i tot que alguns pilots.

Segons informa Marca, malgrat l'interès d'Aston Martin, on es trobaria amb un Alonso del qual sempre ha dit voler treballar amb ell, i de McLaren, tot apunta que Adrian Newey vol fitxar per Ferrari. De fet, ara s'entenen unes paraules de Frédéric Vasseur, després del fitxatge de Hamilton, en les que va dir alguna cosa així com que havia fitxat a un gran enginyer per a 2025. Ara, veient els camins que ha pres el futur de l'enginyer britànic, es pot dir que el cap d'equip de Ferrari es referia al mateix Newey.

Fernando Alonso GP Austràlia / Foto: Europa Press
Fernando Alonso en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

El comiat d'Adrian Newey

"Des que era nen, volia ser dissenyador de cotxes ràpids. El meu somni era ser enginyer en l'F1 i he tingut la sort de fer-ho realitat. Durant gairebé dues dècades, ha estat un gran honor per a mi haver exercit un paper clau en el progrés de Red Bull Racing des d'un nouvingut fins a un equip guanyador de múltiples títols. Tanmateix, sento que ara és un moment oportú per passar el testimoni a d'altres i buscar nous desafiaments per a mi. Mentrestant, estem esgotant les etapes finals del desenvolupament del RB17, per la qual cosa destinaré el temps que em queda a centrar-me en això. M'agradaria agrair a les moltes persones increïbles amb les quals he treballat a Red Bull durant el nostre viatge durant els últims 18 anys pel seu talent, dedicació i treball dur. Ha estat un veritable privilegi i estic segur que l'equip d'enginyeria està ben preparat per a la feina prèvia a l'evolució final del cotxe durant el període de quatre anys establert per aquest reglament", va dir el britànic en una nota de premsa per acomiadar-se.