Molt s'ha parlat durant aquest hivern de la possible caducitat de l'hegemonia de Red Bull a la F1. El cas és que, després que Adrian Newey, cap de rendiment de l'escuderia austríaca, deixés oberta la porta del seu futur cap a un possible canvi d'aires, s'ha especulat que Max Verstappen Checo Pérez podrien deixar de tenir el secret per anar a bord d'un avió.

No obstant això, refredat ja el tema Newey, ara és una nova peça clau de Red Bull qui torna a dibuixar un interrogant en el futur automobilístic de la marca energètica. En aquest cas, i segons ha oficialitzat ja la mateixa escuderia, és Andor Hegedus, enginyer de disseny de projectes de Red Bull, qui ha deixat de formar part de l'equip per firmar amb Aston Martin a partir de la pròxima temporada.

Fernando Alonso, una nova variable a favor de cara a la 33

Entre altres coses, Hegedus és conegut al pàdoc per ser el responsable de les grans aturades a boxes dels homes de Red Bull, freqüentant sempre temps al voltant de 2,2 segons. La mitjana de Red Bull en aquest aspecte és baixíssima i, al cap i a la fi, el pas per boxes no deixa de ser un aspecte igual o més clau que el ritme per volta.

McLaren s'endurà la medalla de la millor aturada de la història en la present temporada, però no ha deixat de sorprendre la regularitat, el rigor i l'eficàcia dels enginyers de l'escuderia austríaca, independentment si era Checo qui es trobava en plena remuntada o si era Verstappen qui s'aturava amb desenes de segons de coixí a la recerca de la volta més ràpida de la carrera.

Max Verstappen en el Gran Premio de Monaco / Foto: EFE
Max Verstappen, durant el Gran Premi de Mònaco / Foto: EFE

No obstant això, la separació dels camins entre Red Bull i Andor Hegedus i la seva arribada a Aston Martin no deixa de ser una nova variable a favor de Fernando Alonso de cara a la 33. No només perquè Aston Martin millorarà en un dels aspectes on Red Bull li tenia més avantatge, sinó perquè, sense anar més lluny, Alonso no té 33 victòries per culpa de la mala planificació d'una aturada a boxes. Evidentment, parlem d'aquell GP de Mònaco frenètic en què la victòria de l'asturià no es va produir perquè, quan les condicions de pista ja estaven per intermedis, Aston Martin li va calçar els mitjos.