Amb la constitució avui de LaLiga Group International, els 38 clubs participants en LaLiga Impuls reben avui una nova injecció de capital de 220 milions d'euros, que se sumen als 400 milions que ja van rebre a mitjans de gener. Només quatre no han signat l'acord.

La resta dels diners, fins als 298 milions, estaran dedicats a altres projectes estratègics impulsats des del nou hòlding. Amb aquest segon pagament s'han fet efectius ja gairebé 700 milions d'euros, la qual cosa suposa el 35% dels 1.994 milions d'euros compromesos per CVC. Atenent el calendari de pagaments previst, el juliol d'aquest any s'haurien rebut els primers 1.000 milions d'euros i es completarà la resta del capital al llarg de 2023 i 2024.

Els 38 Clubs adherits a LaLiga Impuls han firmat el préstec participatiu i estan treballant en la presentació dels plans de negoci per a la inversió dels diners.

Dels primers 400 milions d'euros rebuts en el primer pagament de meitat de gener, 395 ja són a disposició dels clubs i un 39% ha estat destinat a inversions com ara millores i remodelacions d'estadis i ciutats esportives o l'adaptació dels camps al reglament de televisió, entre altres projectes. Els clubs també han aprofitat aquest primer ingrés per saldar deute. Concretament, hi han dedicat el 34% del total rebut fins ara, segons ha informat LaLiga.

LaLiga ha constituït avui de forma oficial el nou hòlding que articularà el projecte estratègic LaLiga Impuls. LaLiga Group International és el nom d'aquesta nova societat en què el fons d'inversió CVC té una participació del 8,2%. LaLiga ha transferit les seves àrees de negoci al nou hòlding LaLiga Group International.

LaLiga, amb CVC com a soci estratègic industrial, preveu assolir màxims de projecció i modernització en el mitjà i llarg termini, avançant 20 anys el procés de modernització dels clubs de LaLiga com declara Javier Tebas, president de LaLiga: "Aquest acord, pioner en l'esport professional del nostre país, suposarà per als clubs de LaLiga l'impuls necessari per avançar 20 anys en professionalització i desenvolupament".

L'acord assolit amb CVC compromet als clubs a destinar un 70% dels recursos a inversions en infraestructura, desenvolupament internacional, desenvolupament de marca i producte, incorporació de talent, estratègia de comunicació, pla d'innovació i tecnologia i pla de desenvolupament de continguts en plataformes digitals i xarxes socials.