El Rei inaugura el Mobile World Congress

N. Casas. N. Portella, J. Pellicer, A. Solé

Dilluns, 28 de febrer de 2022

🔴 El Tribunal de Comptes rectifica i permet que l'Institut Català de Finances avali 5,4 milions d'Exteriors 

Una desena de persones s’han concentrat aquest dilluns a les portes de la Fira Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat – on ha donat el tret de sortida el Mobile World Congress (MWC) - per denunciar la vulneració de drets humans, laborals, socials i ambientals que du a terme la indústria de l’electrònica al llarg de tota la seva cadena de producció i distribució.

La població estrangera resident a Catalunya era, a 1 de gener del 2021, d’1.250.665 persones, xifra que representa el 16,1% de la població catalana, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). El nombre d'estrangers ha disminuït en 9.954 persones amb relació a un any enrere, una disminució interanual del 0,8%. 

Els treballadors del servei de neteja viària a Vilanova i la Geltrú (Garraf) i l'empresa Valoriza han arribat aquest diumenge a un acord per desconvocar la vaga, activa des de divendres.

La vicepresidenta primera del govern espanyol i ministra d'Economia, Nadia Calviño, ha qualificat avui d'"alça important" la pujada de la inflació, si bé ha apuntat que és "el normal" a causa del preu de l'energia i que es compara amb "la inflació del 0%" de fa un any.
 

Felip VI ha inaugurat el MWC, en un acte amb la presència de Pedro Sánchez i Pere Aragonès, aquest darrer no ha anat a rebre al monarca a l'entrada del recinte. 

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana,  Raquel Sánchez,, ha avançat que les vicepresidentes primera i tercera del Govern, Nadia Calviño, y Teresa Ribera, respectivament, estudien quines mesures adoptar per frenar l'impacte de la inflació, que va escalar el febrer al 7,4%, la seva taxa més alta en 33 anys.

El preu mitjà de l'electricitat al mercat a l'engròs puja aquest dilluns un 8,15% respecte a ahir, i supera els 277 euros per megawatt hora (MWh), el preu més alt en el que va de 2022.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assegurat estar "molt tranquil·la" davant la declaració aquest divendres als jutjats per suposades subvencions irregulars. En declaracions a RAC1, ha dit que la fiscalia ja ho va investigar i arxivar de manera "contundent". 

🔴 Felip VI, juntament amb Pedro Sánchez, ha inaugurat la nova edició del Mobile World Congress. 

Sergi Alcàzar

🔴 El president espanyol Pedro Sánchez i la vicepresidenta i ministra d'Afers Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, arriben al recinte del Mobile World Congress. 

Sergi Alcàzar

L'Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,6% el febrer en relació amb el mes anterior i va elevar de cop la seva taxa interanual més d'un punt, fins al 7,4%, la seva taxa més alta en 33 anys, concretament des de juliol de 1989.

Acaba l'entrevista a Cayetana Álvarez de Toledo.

"Casado em va dir que li havia entregat tot el poder a Teodoro. Però no m'ho vaig prendre seriosament perquè no em podia imaginar que fos una titella"

"El periodisme sempre és una temptació però tinc per damunt, una enorme vocació política"

Cayetana Álvarez de Toledo assenyala la "por a parlar amb veritat i sinceritat en públic i en privat" dels membres del Partit Popular.

"Jo pactaria amb Vox per Castella i Lleó. Mañueco no té un dilema perquè amb els socialistes no poden pactar"

"L'entrevista de Casado a RAC1 va ser demencial, criticant la policia i la guàrdia civil"

En una entrevista a ElNacional.cat, Alba Vergés recorda com va viure que Laura Borràs anunciés el nom del conseller Josep Maria Argimon durant la campanya electoral del 14-F. 

"Sobre el tema Ayuso, la justícia ho dirà. Els linxaments populistes, jo m'hi oposo"

"No em vull presentar, coneixo molt les meves limitacions encara que no ho sembli"

"El Feijóo líder nacional és una incògnita per descobrir"

"La mirada nacional requereix una mirada global i Feijóo ho tindrà si es vol presentar però ell està dient 'deixeu-me fer, que encara no he dit res'"

"Sembla que Europa ara s'ha despertat"

Entrevista a la diputada del PP, Cayetana Álvarez de Toledo, a RTVE Catalunya.

El Consell per la República es va reunir ahir amb una delegació del Congrés Nacional Kurd a Brussel·les. Es tracta d'una trobada diplomàtica que l'ha encapçalat el president a l'exili, Carles Puigdemont, i pel líder kurd Ahmed Karamus, per "conèixer de més a prop la realitat de les dues nacions".

El Mobile World Congress es normalitza, també des del punt de vista institucional. Com ja va sent habitual, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, van evitar el besamans al Rei, Felip VI, previ al sopar inaugural que ahir va presidir el monarca amb el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. Amb tot, un cop feta la rebuda protocol·lària, han compartit les salutacions i uns instants de conversa, que s'ha centrat en la situació a Ucraïna.

Una incidència que afecta la infraestructura entre Parets i Granollers Canovelles causa retards de 20 minuts de mitjana en els serveis de la línia R3. Tècnics d'Adif estan treballant per procedir a la reparació de l'avaria.

Catalunya està en prealerta per sequera. Les reserves d’aigua estan ara mateix a la meitat de la seva capacitat i els cultius i el subministrament ja estan en perill en alguns territoris del nostre país.