Barcelona
Dijous, 20 d'abril de 2017
En aquest segon vídeo, es pot comprovar que es tracta del lloc del tiroteig:
Sergi Alcàzar
La segona reunió de mediació entre la direcció i els treballadors del Metro de TMB ha acabat aquest dijous al vespre sense acord definitiu que eviti la vaga de dilluns vinent. La direcció ha defensat durant la negociació que no hi ha motius per a la convocatòria d'una vaga i s'ha mostrat disposada a continuar acordant el conveni col·lectiu, després que la part social abandonés la taula negociadora a principis d'abril. De la seva banda, els representants dels treballadors han lamentat que l'oferta de la direcció sobre el conveni col·lectiu continua allunyada de les demandes de la plantilla.
Els Mossos d'Esquadra, conjuntament amb la Policia Local de Manresa, van detenir entre el 12 i el 18 d'abril cinc persones, d’entre 31 i 41 anys, per estafar 50.000 euros a una dona de 57, veïna de la capital del Bages. Els presumptes autors del delicte d'estafa són quatre homes i una dona de nacionalitat espanyola i veïns de Granollers, Terrassa, Barberà del Vallès i Sant Boi del Llobregat. Els detinguts es van aprofitar que la víctima vivia sola i tenia un 65% de discapacitat per vendre-li electrodomèstics que no necessitava. Tres dels cinc detinguts van quedar en llibertat després de declarar i els altres dos van passar aquest dimecres a disposició judicial.
Uns 500 creueristes arribaran al Port de Tarragona aquest cap de setmana de la mà de les embarcacions Wind Surf i Wind Star, de la companyia WindStar Cruises, ha informat l'enclavament portuari en un comunicat aquest dijous. En concret, el Wind Surf, amb 300 passatgers a bord, atracarà divendres a les 9.00 hores procedent d'Eivissa i salparà en direcció Barcelona el mateix dia a les 22.00. Per la seva part, el Wind Star, també procedent d'Eivissa, navega sota bandera de les Bahames amb uns 150 passatgers, la majoria nord-americans i d'alt poder adquisitiu.
Una patrulla ciclista de la Guàrdia Urbana de Lleida ha detingut aquest dijous a la tarda un veí de la capital del Segrià, de 24 anys i originari de Gàmbia, com a presumpte autor d'un delicte contra la salut pública. Cap a les 15 hores, una patrulla ciclista del cos ha aturat l'home al carrer Comerç per tal d'efectuar un control de documentació. En inspeccionar la maleta que duia, els agents han comprovat que en el seu interior hi portava grans paquets amb marihuana, amb un pes total de 3,120 quilos. Davant l'important quantitat de droga, els agents de la Guàrdia Urbana han detingut l'home, han comissat la substància i han iniciat les diligències corresponents.
El coordinador del Pacte Nacional pel Referèndum, Joan Ignasi Elena, ha explicat aquest dijous el dispostiu muntat de recollida de firmes a favor de la consulta sobre la independència. Hi haurà uns 1.000 punts de votació i uns 4.000 voluntaris. Ignasi també ha avisat que el proper festiu de l'1 de maig també s'habilitaran diversos punts de recollida.
Marta Casado
La Fiscalia de Lleida ha presentat una querella contra l'exalcalde de Gimenells i el Pla de la Font, Albert Aldavert (CiU), per la presumpta comissió d'un delicte de prevaricació per cobrar durant la major part del mandat un sou superior a l'assignat en ple i nomenar a dit i per procediment d'urgència el secretari sense treure mai la plaça a concurs.
Diverses dotacions de Bombers hi treballen i la circulació de Tram s'ha suspès
La Guàrdia Urbana de Lleida ha detingut un home de 60 anys acusat d'apunyalar al tòrax el seu company de pis, de 37 anys. Segons sembla, els fets van passar arran d'una baralla entre tots dos en un pis del carrer Sant Antoni de la capital del Segrià. Quan va arribar la patrulla a l'habitatge, els altres dos inquilins van facilitar l'accés dels agents, que van trobar la víctima amb la roba tacada de sang.
El presumpte agressor estava amagat en una habitació del pis, on també hi havia la navalla que hauria utilitzat en l'agressió. El ferit va ser atès pels serveis mèdics al mateix pis i després va ser evacuat a l'hospital Arnau de Vilanova de Lleida. L'home detingut està acusat d'un delicte de lesions amb arma blanca.
Un total de 89.174 treballadors van patir accidents laborals amb baixa a Catalunya el 2016, un 8% més que el 2015, i 68 d'aquests van morir, només un menys que el 2015, que contrasten amb els 57 del 2014 i els 50 del 2013, i fins i tot amb els 69 del 2015, quan es van registrar ja deu morts en un sol accident, la catàstrofe aèria de Germanwings a França.
El Govern preveu eliminar en les properes setmanes alguns descomptes als peatges d'autopistes de la Generalitat a tots els vehicles dièsel. En el marc de l'estratègia per millorar la qualitat de l'aire, sobretot a la conurbació de Barcelona, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, vol eliminar qualsevol incentiu a la compra de cotxes dièsel, que són els que més òxids de nitrogen emeten. Per això, abans de juny, es cancel·laran les bonificacions als vehicles de baixes emissions que funcionin amb gasoil.
L'acte que vol escenificar la unitat i el compromís del Govern amb el referèndum se celebrarà demà divendres al Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat a les 9.45h. L'acte estarà encapçalat pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el vicepresident, Oriol Junqueras, i hi assistiran tots els consellers així com alts càrrecs de l'executiu.
L'expresidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, ha explicat en el judici del Cas Gürtel que el seu exvicepresident i exconseller d’Esports, Alberto López Viejo, “no era una persona de la seva confiança”.
L'expresidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, ha negat tenir tracte amb el presumpte líder de la trama, Rafael Correa, en el marc del judici pel Cas Gürtel. Tota la informació fent click aquí.
El Govern té previst acordar en els propers dies una indemnització per als familiars d'Abel Martínez, el professor de Lleida mort a mans d'un alumne a l'Institut Joan Fuster de Barcelona, fa dos anys. Així ho han confirmat fonts del Departament d'Ensenyament que no han precisat la xifra que s'oferirà als familiars, que fa més d'un any que reclamen una indemnització d'un milió d'euros per als pares i el germà de la víctima i recentment han decidit denunciar el cas al TSJC.
Ciutadans demanarà la compareixença urgent del ministre de Justícia, Rafael Catalá, perquè doni compte de les presumptes "xivatades" donades a l'expresident madrileny Ignacio González.
L'exlíder d'Unió Josep Antoni Duran i Lleida ha posat damunt la taula avui a Els Matins de TV3 que "crec que no hi haurà un referèndum, és inviable. Els que tenen la responsabilitat de convocar-lo en són conscients".
Una persona ha resultat ferida lleu aquest dijous al matí en incendiar-se el camió que conduïa en sortir de la via a Bàscara, a Alt Empordà. L'incident ha tingut lloc a l'N-II, concretament a l'enllaç amb GI-23, on el vehicle de gran tonatge ha caigut per un marge per causes que es desconeixen. Fins al lloc s'hi han desplaçat tres dotacions dels Bombers que han sufocat les flames. Amb tot, l'accident no ha provocat afectació viària.
La Conselleria de Salut de la Generalitat i la direcció de l'Hospital General de Catalunya han iniciat una ronda de converses per tancar un acord per a la gestió del centre "durant aquest any 2017".
El Suprem revisa avui, en una deliberació que se celebrarà a porta tancada, el recurs que el futbolista Leo Messi i el seu pare han presentat contra la condemna a 21 mesos de presó per a cada un que els va imposar l'Audiència de Barcelona per frau fiscal.
L'Audiència Provincial de Barcelona va condemnar a l'internacional argentí i al seu pare per haver defraudat 4,1 milions a Hisenda mitjançant un entramat de societats interposades. El Suprem ha de decidir si confirma o no aquestes condemnes o, en el seu cas, si varia o no les penes imposades.
La Policia Nacional ha detingut aquest dimecres a Barcelona a un ciutadà mexicà, identificat com Javier Nava Soria, sobre qui pesava una 'notificació vermella' de la Interpol, per la seva presumpta implicació en la trama de corrupció en la qual s'ha vist implicat l'exgovernador de l'estat de Veracruz Javier Duarte, capturat el passat cap de setmana a Guatemala després de més de cinc mesos escapat.
L'expresident de la Comunitat de Madrid Ignacio González ha estat traslladat aquesta nit per agents de la Guàrdia Civil a la Unitat de Detinguts de la Comandància de la localitat madrilenya de Tres Cantos, on ha passat la nit, després que agents de la Unitat Central Operativa (UCO) d'aquest cos hagin registrat durant més de cinc hores el seu despatx professional del madrileny carrer Alcalá.
El Govern de la Generalitat prepara el seu anunciat acte d'aquest divendres, en què preveu solemnitzar el seu compromís amb el referèndum, després de les tensions de les últimes setmanes entre el PDeCAT i ERC arran dels preparatius de la consulta i la polèmica gravació a David Bonvehí. Aquests dies, els socis de Govern negocien un document de compromís amb el referèndum, sense consens encara sobre la necessitat d'estampar la firma de tots els membres de l'executiu en ell.
També en l'àmbit de preparatius pels actes de Sant Jordi a favor del referèndum, el coordinador del Pacte Nacional pel Referèndum, Joan Ignasi Elena, explica en roda de premsa el dispositiu per a la recollida d'adhesions al manifest per un referèndum pactat, durant la Diada de Sant Jordi.
I encara en l'àmbit de la Diada de Sant Jordi, els gremis de llibreters i de floristes de Catalunya, i el de forners i el de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona, informaran avui de les diverses activitats que han organitzat per a la celebració de la diada de Sant Jordi, una jornada que aquest any s'allargarà des d'avui i fins a diumenge que ve.
Algunes portades del dia