Divendres, 17 de febrer de 2017
Una explosió a la ciutat de Viransehir, al sud-est de Turquia, ha causat avui almenys un mort i 15 ferits, segons les primeres informacions oficials citades pel diari "Habertürk". El governador de la província de Sanliurfa, Güngör Azim Tuna, ha confirmat també a l'esmentat diari que l'explosió ha estat causada per un cotxe bomba i que almenys una persona, un nen de 3 anys, hi ha perdut la vida.
L'aerolínia Vueling incrementa les seves operacions a l'aeroport de Sevilla de cara a la pròxima temporada d'estiu 2017 amb la incorporació de fins a tres noves freqüències setmanals en la ruta a Barcelona, una connexió que va començar a operar el 2005. D'aquesta manera, la companyia arribarà a connectar la capital andalusa amb la ciutat comtal fins a set vegades per dia entre els mesos de març i octubre. Afegit a això, Vueling continuarà també operant unes altres 13 rutes des de San Pablo a A Coruña, Bilbao, Gran Canària, Eivissa, Lanzarote, Lió, Mallorca, Menorca, Nantes, París (Charles de Gaulle), Roma (Fiumicino), Tenerife i València, segons ha assenyalat en una nota.
Un ciclista de 73 anys ha quedat ferit en estat crític en un accident de trànsit que s'ha registrat avui a la carretera TV-3421, a la Sénia. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT), l'accident s'ha produït a les 11:49 en el punt quilomètric 3,1 de la TV-3421, en xocar el ciclista amb una furgoneta per motius que s'estan investigant. Fins al lloc de l'accident s'ha desplaçat tres patrulles dels Mossos d'Esquadra, una ambulància i un helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que ha evacuat el ferit a un centre hospitalari.
Puigdemont, Mundó, Català, Millo i Montserrat han coincidit aquesta tarda a l'acte institucional del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona per commemorar la festivitat de Sant Raimon de Penyafort.
M.L
Desenes de veïns de Figueres (Alt Empordà) han guardat un minut de silenci el matí d'aquest divendres davant de l'Ajuntament en senyal de dol per la mort de dos muntanyencs catalans morts als Alps francesos.
Els vuit mercats municipals de l'Hospitalet de Llobregat han incorporat desfibril·ladors portàtils que serveixen per actuar d'urgència en cas que una persona pateixi un atur cardiorespiratori. La iniciativa és fruit de l'impuls de l'Associació Barcelona Salut, l'Ajuntament de l'Hospitalet i la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de l'Obra Social La Caixa, segons ha informat el consistori en un comunicat.
La presidenta del PPCV, Isabel Bonig, ha assegurat que el seu partit té sempre "respecte total i absolut a la justícia" tant en les sentències que no li són favorables com en que sí i ha agregat: "Personalment, me n'alegro pels cinc valencians que s'han vist implicats i que sé que han passat moments molt durs i molt difícils".
Els treballadors del servei de neteja viària de Vilanova i la Geltrú han anunciat que el proper 23 de febrer, en ple Dijous Gras de Carnaval, començaran una vaga indefinida per exigir que l’empresa accepti les seves propostes en la negociació del nou conveni laboral. La plantilla fa més d’un any que negocia amb Valoriza les condicions del conveni, aplicables a 2016 i 2017, però a hores d’ara l’entesa ha estat inviable. La setantena de treballadors es queixen que tenen els salaris congelats des de 2012, i reclamen que la companyia ajusti els sous de l’any passat i aquest a l’equivalència de l’increment de l’IPC, com a mínim. Amb tot, l’oferiment de l’empresa està per sota de les expectatives de la plantilla, motiu pel qual l’assemblea de treballadors ha decidit convocar una vaga indefinida.
L'advocat d'Iñaki Urdangarin, Mario Pascual Vives, ha dit aquest divendres que no veu raó perquè el seu defensat ingressés a la presó immediatament: "No hi hauria per què, perquè tots els delictes tenen penes inferiors a tres anys" malgrat que sumeixen més de sis. Ho ha declarat a la porta del seu despatx a Barcelona després de saber-se que Urdangarin ha estat condemnat a sis anys i tres mesos de presó, a set anys i un mes d'inhabilitació especial, i a una multa de 512.553,68 euros.
L'exministre i eurodiputat Ramón Jáuregui, ha manifestat en nom del PSOE el seu "respecte més absolut" a la sentència que condemna a sis anys de presó a Iñaki Urdangarín i absol la Infanta Cristina i considera que tot el procés judicial del cas Nóos ha estat "exemplar", una cosa que demostra que l'Estat de Dret i la Justícia "funcionen molt bé".
El portaveu parlamentari de Esquerra Republicana (ERC) en el Congrés, Joan Tardá, s'ha preguntat aquest divendres, després de conèixer la sentència del 'cas Nóos' que absol la Infanta Cristina, quants més casos de corrupció s'han quedat impunes en la Família Reial.
"Tant Romano Prodi el 2005, com després Barroso i Juncker, han deixat clara la posició de la UE, quant a les qüestions d'un territori nacional. L'actual president de l'Eurocambra, Antonio Tajani, ho va deixar dit amb tota claredat: Qui actua contra la Constitució d'un Estat Membre, està actuant contra el marc legal d'aquest", ha explicat el portaveu del govern espanyol durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
Estefania Molina / Madrid
El portaveu del PP en el Congrés dels Diputats, Rafael Hernando, ha traslladat avui el "respecte" a les decisions judicials i ha considerat que les penes imposades per l'Audiència de Palma en el marc del cas Nóos són "suficientment severes com perquè ningú estigui preocupat".
L'Estat haurà de tornar diners a la Infanta Cristina, ja que ella va pagar més de 500.000 euros i el pagament per responsabilitat civil a què l'obliga la sentència és inferior, concretament de 265.000 euros.
El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha afirmat que la sentència és "un bon símptoma dels jutges" encara que ha reconegut que hi poden haver rebut "pressions". Ha indicat que no estima "malament ningú" però ha insistit en la importància de fer justícia: "Si algú ho ha fet malament que el pagui".
Els delictes pels quals ha estat condemnat Diego Torres, el soci d'Iñaki Urdangarin, són:
EN
La Casa del Rei ha reafirmat el seu "respecte absolut a la independència del poder judicial" després de conèixer la decisió de l'Audiència de Palma de condemnar a sis anys i tres mesos de presó Iñaki Urdangarin i d'imposar una multa a la infanta Cristina pel cas Nóos.
L'advocat de la Infanta ha assegurat que "la responsabilitat civil ja va ser sufragada el desembre del 2014 en uns termes fins i tot superiors als de la sentència, per la qual cosa hi haurà devolució".
Els periodistes esperen a les portes de la residència de la infanta Cristina de Borbó i el seu marit Iñaki Urdangarin en Ginebra / EFE
L'exconsellera de la candidatura Madrid'16, Mercedes Cohen, també ha estat absolta en el judici pel cas Nóos. El fiscal demanava sis anys i mig de presó.
L'exvicealcalde de València Alfonso Grau ha estat absolt en el judici del cas Nóos.
Iñaki Urdangarin ha estat condemnat a sis anys i tres mesos de presó per delictes de prevaricació, malversació, frau, tràfic d'influència i dos delictes contra la Hisenda pública.
Els reis Felip i Letícia s'han mostrat somrients i tranquils en la seva entrada al museu Thyssen-Bornemisza, on avui presidien la inauguració d'una nova exposició d'art.
El cas ha estat 8 anys investigant-se i el judici, que es va fer a l'Audiència de Palma, va durar 6 mesos.
Els Reis d'Espanya es troben en aquests moments en el Museu Thyssen de Madrid. Allà, Carmen Cervera ha afirmat que espera "que les coses surtin bé".
Iñaki Urdangarin s'enfronta a 19 anys de presó per tràfic d'influències, malversació, prevaricació, frau, estafa, falsedat, dos delictes fiscals i blanqueig de capitals.. La infanta a 8, però només Manos Límpias l'acusa com a cooperadora necessària, tot i que la Fiscalia va desestimar imputar-la en el cas.
L'exministre d'Afers Exteriors, Juan Manuel García Margallo, ha afirmat, amb motiu de la sentència del cas Nóos que es donarà a conèixer avui, que l'Estat de Dret "existeix" i "funciona", la qual cosa, ha dit, vol dir que tothom és igual davant la Llei.
L’Ajuntament de Sitges preveu obtenir el vistiplau imminent de Protecció Civil al Pla d’Autoprotecció (PAU) del Carnaval després que el Departament d’Interior s’hagi compromès a acceptar les al·legacions que el consistori ha presentat a l’informe desfavorable emès pels cossos d’emergències.
L'advocat d'Iñaki Urdangarin, Mario Pascual Vives, ha assegurat que el seu client i la Infanta Cristina rebran junts a Ginebra la sentència del cas Nóos, que notificarà avui a les 12 hores l'Audiència de Palma, i que no espera una condemna de presó.
El fiscal Anticorrupció de les Balears, Pedro Horrach, ha indicat hores abans que es faci pública la sentència del cas Nóos, que "avui és un dia important" .
A migdia es coneixerà la sentència del cas Nóos, que podria condemnar a penes de presó a Iñaki Urdangarin i a Cristina de Borbó. A Barcelona ja hi ha expectació mediàtica davant el despatx de Miquel Roca, advocat de la germana del rei.
Cellnex Telecom va obtenir un benefici net de 40 milions d'euros el 2016, un 38% més que l'any anterior, i una facturació de 707 milions, un 15% més, en un any en què va augmentar la seva presència de dos a cinc països, ha informat aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Un agent de l'Ertzaina ha resultat ferit i tres homes han estat detinguts com a conseqüència dels incidents registrats aquest dijous a Bilbao entre aficionats de l'APOEL i el Athletic, segons ha informat el Departament basc de Seguretat.
El comissari Marcelino Martín-Blas declara avui com a testimoni davant del jutge de l'Audiència Nacional José de la Mata qui prova d'investigar l'origen d'un "pendrive" amb informació sobre els Pujol que li va ser lliurat l'any passat.
L'Audiència de Palma notificarà aquest divendres al migdia la sentència del cas Nóos, que determinarà l'absolució o condemna de la infanta Cristina, el seu marit, Iñaki Urdangarin, i les altres 15 persones que van compartir amb ells el banc dels acusats. La sentència se sabrà cap a les 12, hora en que els Reis assistiran a un acte al Museu Thyssen. La infanta i el seu marit, esperaran la sentència des de Ginebra.
En l'àmbit polític, el ministre de Justícia, Rafael Catalá, i el president català, Carles Puigdemont, coincidiran en un acte d'homenatge a l'advocacia de Barcelona que també comptarà amb la presència del president del TSJC, Jesús María Barrientos, el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo i el conseller de Justícia, Carles Mundó.
També en política, el vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, fa balanç dels dos primers anys d'aplicació del pla de seguiment i reducció del frau fiscal a Catalunya 2015-2018.
Algunes portades del dia