Barcelona
Divendres, 5 d'agost de 2016
Aquesta ha estat l'evolució del foc en les últimes hores:
15:43 --> 25ha
16:20 --> 50ha
17:20 --> 80ha
18:00 --> 120ha
20:20 --> 225ha
Un llamp caigut la matinada passada durant la tempesta que va afectar al municipi de Torroella de Montgrí s'apunta com a causa probable de l'incendi que afecta a la muntanya de Rocamaura al nucli de L'Estartit, segons el responsable de Bombers de Girona, Enric Cano.
El conseller Jordi Jané ha assegurat que l'incendi, que podria ser provocat per una negligència, s'ha bifurcat en dos fronts: un esquerre cap a Salomó i un dret cap a Bonastre.
Els dos fronts estan actius i s'hi està treballant amb 50 mitjans terrestres i 15 aeris. S'espera que no entri vent de ponent, ja que podria complicar l'estabilització a la zona de Bonastre.
El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha comparegut des de la zona de l'incendi de la Pobla de Montornès per informar de la situació. En resum:
- Incendi de l'Estartit (Rocamaura): ESTABILITZAT (5ha cremades), els evacuats han pogut tornar.
- Incendi de Pontils: ESTABILITZAT (3ha cremades)
- Incendi de la Pobla de Montornès: ACTIU (més de 150ha cremades)
Segons informacions dels Bombers, 75 persones més han estat evacuades a l'Esartit. En aquest cas, són residents de la urbanització Rocamaura i es sumen als 400 evacuats dels càmping Estartit. S'ha habilitat una sala polivalent per acollir-los.
Aquesta ha estat l'evolució del foc en les últimes hores:
15:43 --> 25ha
16:20 --> 50ha
17:20 --> 80ha
18:00 --> 120ha
Aquesta ha estat l'evolució del foc en les últimes hores:
15:43 --> 25ha
16:20 --> 50ha
17:20 --> 80ha
Els Bombers de la Generalitat han evacuat 400 persones del càmping Estartit proper a la zona de Rocamaura, per prevenció. Les flames segeuixen avançant per la cinglera.
A banda de l'incendi a la Pobla de Montornès, un segon incendi ha començat a cremar a la zona de Rocamaura a l'Estartit.
Agents Rurals dobla la seva estimació d'hectàrees cremades en mitja hora. A les 15:43 eren 25ha. En aquests moments, ja serien 50ha les afectades.
La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat té constància de l’evacuació, per prevenció, de diversos veïns de la part alta de la urbanització El Castell de Motnornès. Les flames s'apropen a les cases habitades.
Els Bombers han activat per aquest incendi 9 mitjans aeris (4 helicòpters bombarders, 1 helicòpter de comandament i 4 avions de vigilància i atac amfibis) i 23 dotacions terrestres (6 vehicles lleugers de comandament i 17 camions d’aigua).
El secretari de comunicació i portaveu adjunt de Ciutadans (C’s) al Parlament, Fernando de Páramo, ha assegurat avui que la decisió del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, de traslladar l’acte institucional de la Diada de l’Onze de Setembre a l’esplanada del Born és "una manera de dividir els catalans" que deixa clara la “voluntat" del president de fer que la Diada "sigui un dia només per als independentistes”.
La Policia Nacional ha detingut almenys quatre persones que intentaven cometre un atracament en una cèntrica joieria del Passeig de Gràcia. L'incident ha passat prop de dos quarts de dotze del matí, en una de les zones més turístiques de Barcelona. Diverses persones han entrat a la joieria Gràcia, armats, i pocs minuts després han arribat agents del Cos Nacional de Policia. Els lladres portaven perruques i barbes postisses.
El vicesecretari sectorial del Partit Popular, Javier Maroto, ha afegit que l'expresident espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, "ha demanat obertament que el PSOE passi del ‘no’ a l’abstenció".
El grup d'ERC al Congrés ha registrat avui una relació de 27 iniciatives parlamentàries per iniciar la legislatura a la Cambra Baixa, que es va constituir el 19 de juliol.
El davanter del FC Barcelona Leo Messi podria haver pres la decisió de tornar a jugar amb la selecció argentina, malgrat que va anunciar la seva renúncia després de la passada Copa Amèrica, segons publica el diari esportiu argentí Bravo.
Mitjans aeris i 200 efectius terrestres actuen un dia més per intentar controlar l'incendi forestal declarat dimecres passat al municipi del Paso, que segueix sense ser controlat i ha obligat a l'evacuació de 2.500 veïns, a més d'haver-se cobrat la vida d'un agent forestal.
La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha restringit l'accés a peu i en vehicle al massís del Montgrí (Girona) per l'alt risc d'incendi a la zona.
A primera hora d'aquest divendres, els trens de la línia ferroviària R16 han començat a funcionar amb els nous "horaris provisionals" pactats entre Renfe i la Generalitat. En un intent d'acabar amb els continus, i gairebé crònics, retards d'aquesta línia, s'ha allargat el temps oficial del recorregut dels trens de l'R16.
En Marea obre avui el procés per formar les seves candidatures per a les eleccions autonòmiques del 25 de setembre i elegir també el seu candidat a la presidència de la Xunta.
Sis dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat han remullat durant la nit d'aquest dijous a divendres l'incendi declarat a Cruïlles (Girona).
El Consell de Ministres aprova avui un paquet de mesures en matèria d'ocupació, entre elles el Pla Anual de Política d'Ocupació|Ús per a 2016, segons fonts del Govern.
El Consell de Ministres de l'executiu de Rajoy celebra avui la seva reunió setmanal. El president en funcions presidirà la trobada, en plena negociació per aconseguir suports per la investidura.
Activitats d'estiu pels consellers de la Generalitat. La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, pronunciarà el pregó de la Festa Major de Tona. D'altra banda, el conseller de Cultura, Santi Vila, assistirà al concert de l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra: De Bach a Beatles, programat en el marc del Festival de Porta Ferrada.
A Barcelona, el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, presenten les 25 noves motos elèctriques de la ciutat.
Algunes portades del dia