Barcelona
Dissabte, 4 de març de 2017
Marta Lasalas
Segons la diputada al Parlament de Catalunya, l'executiu de Rajoy és incoherent en la seva postura davant la legalitat vigent a l'Estat espanyol. "No és possible parlar de llei i posar-la davant de tot i, alhora, no deixar votar i decidir als seus ciutadans", ha etzibat. D'altra banda, Rovira ha promès als assistents a l'acte que, tant ella com la resta de representats polítics del govern, faran el que faci falta "per defensar la democràcia".
Puja a l'escenari la diputada al Parlament de Catalunya per Junts pel Sí, Marta Rovira:
FOTO: El conseller Toni Comín i la consellera Dolors Bassa - @Esquerra_ERC
El diputat al Congrés dels Diputats ha conclòs el seu discurs a l'acte 'Guanyem la República' amb el crit "Visca Catalunya Lliure!" i el públic li ha dedicat una sonora ovació.
És el torn del diputat del Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián. El seu discurs, en directe:
LIVE on #Periscope:
El diputat republicà confessa sentir-se orgullós de tots els valors que representa Esquerra Republicana. "Hem d'estar orgullosos de ser de les classes populars, dels tripartits, d'haver fet president un català nascut a Andalusia", remarca.
A la part final del seu discurs d'avui, Tardà s'ha referit al País Valencià i les Illes Balears i els hi ha assegurat que no "ens oblidem de vosaltres".
Segueix en directe la intervenció del diputat d'ERC al Congrés dels Diputats, Joan Tardà:
LIVE on #Periscope:
El president del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, i la diputada al Congrés dels Diputats, Ana Surra, són els encarregats de donar la benvinguda a l'acte.
Cinc persones han patit una lleu intoxicació aquest divendres a la nit per la mala combustió de la caldera d'un pis de Rubí (Vallès Occidental) situat al bloc número quatre del carrer del Pinar. Els serveis d'emergències van rebre l'avís d'aquest incident a les 22.48 hores i s'hi van desplaçar diverses dotacions dels serveis d'emergències. Un cop al centre hospitalari es va comprovar que tots ells patien una intoxicació per monòxid de carboni.
La majoria s'han concentrat al Barcelonès, Baix Empordà i el Baix Llobregat. Gran part d’avisos al 112 han estat per retirar arbres i branques caigudes, fer sanejaments de façanes i teulades o retirar mobiliari urbà en perill de caure.
Amnistia Internacional ha demanat avui a Barcelona i a 16 localitats catalanes més que el Govern central compleixi el compromís d'acollir a persones refugiades. Una vintena de persones han protestat en la plaça de Sant Jaume de Barcelona amb caixes de cartró per simbolitzar que és necessari que s'agiliti l'arribada de persones refugiades. Accions similars s'han dut a terme en un total de 55 localitats de tot Espanya amb la finalitat de posar de manifest que dels 17.337 refugiats que Espanya es va comprometre a acollir, només n'han arribat 1.141.
El cinema català serà el protagonista de la IV Nit de la Llengua al Món Digital, organitzada per la Direcció General de Política Lingüística de la conselleria de Cultura, amb la col·laboració d'Amical Wikimedia, una organització independent sense ànim de lucre que promou la Viquipèdia i la llengua i la cultura catalanes.
Una persona ha mort i dues més han resultat ferides en un dels locals d'assaig de la colla castellera de Tarragona els Xiquets del Serrallo. La víctima mortal és membre de la colla dels Castellers de Gavà i els dos ferits són els caps d'aquesta mateixa colla i la dels Xiquets. Els fets s'han produït mentre es duien a terme les tasques de retirada de les xarxes del local. Els dos ferits els han traslladat a l'hospital Joan XXIII i Santa Tecla de Tarragona.
La Guàrdia Civil de Tarragona ha dut a terme diverses inspeccions que han revelat la presència d'abocaments de residus sòlids incontrolats, proliferació de construccions il·legals i tinença no regularitzada d'animals a la zona d'influència del riu Francolí. Segons ha informat aquest dissabte el Ministeri de l'Interior en un comunicat, les investigacions s'han iniciat amb motiu de diverses queixes veïnals relacionades amb el medi ambient.
Un nen d'un any està ingressat a l'hospital Arnau de Vilanova de Lleida per recuperar-se de les ferides que es va fer aquest divendres al migdia quan va caure des de la finestra d'un primer pis al barri de la Bordeta de Lleida. Segons han confirmat els Mossos d'Esquadra, en un descuit de la mare el nadó es va enfilar a un radiador i es va precipitar per la finestra des d'una altura d'uns quatre metres. La policia considera que es tracta d'una caiguda totalment accidental.
Una conductora de 42 anys ha mort aquest divendres a la nit després d’accidentar-se amb el cotxe a la C-14 a Agramunt (Urgell), segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). L’avís del sinistre es va rebre a les 22.56 hores d’ahir divendres al quilòmetre 91,6 de la C-14, d’Agramunt a Artesa de Segre i a tocar del nucli de Mafet. Per causes que encara s’estan investigant, un turisme va sortir de la via i va impactar contra un senyal informatiu de trànsit. El vehicle va quedar bolcat deixant atrapada la conductora i única ocupant del cotxe, que va morir.
Un centenar de persones s'han concentrat aquest dissabte, convocats per la Plataforma Trens Dignes, davant l'estació de Móra la Nova (Ribera d'Ebre) per reclamar millores per la línia R-15, que consideren "maltractada". El lema de la concentració ha estat #MaltractatsR15. En la lectura del manifest, han reclamat a Adif la reobertura de l'estació del municipi com a instal·lació de referència de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta i el manteniment de la via i catenària per evitar les incidències. Al Govern, li han demanat la creació d'una nova freqüència matinal en direcció Barcelona, l'eliminació dels nous horaris que inclouen els retards i la renovació progressiva de la flota de combois. Els manifestants han tallat la via durant uns vint minuts després de l'arribada d'un tren regional.
Un arbre ha caigut aquest matí enmig de la Via Augusta de Barcelona sense causar ferits, segons han informat fonts de l'Ajuntament de Barcelona. L'arbre s'ha desplomat a l'altura de la conselleria d'Ensenyament de la Generalitat, a Via Augusta amb el carrer Calvet.
Ha arribat el primer dissabte de mes amb la política i la cultura com a principals protagonistes. Avui se celebra l’acte central de la campanya d’Esquerra Republicana sota el lema ‘Guanyem la República. Fem-ho’. La cita és al Centre de Convencions Internacional de Barcelona, al Fòrum, i comptarà amb les intervencions d’Oriol Junqueras, Marta Rovira, i Gabriel Rufián entre d’altres. Des del partit asseguren que serà l’acte més multitudinari que ha fet mai Esquerra.
També en clau política, el coordinador general del Partit Popular de Catalunya, Xavier Albiol, participarà en un acte amb militants a Girona. I en matèria cultural el conseller Santi Vila serà l’encarregat de tancar la jornada ‘Cultura i llengua, motors de llibertat i cohesió social’. Es celebraran dos taules rodones per debatre sobre cultura i llengua a l’Ateneu Barcelonès.
Algunes portades del dia