Tota l'actualitat del dia d'avui
El PSOE reuneix avui el seu comitè federal en mig de la crisi interna que viu el partit, després de la dimissió de 17 membres de la seva executiva, crítics amb la gestió de Pedro Sánchez. Els crítics volien, amb la seva renúncia, forçar la marxa de Sánchez. Aquest, però, va sortir ahir en una compareixença davant la premsa ahir al vespre per assegurar que segueix al peu del canó, defensant la seva opció de no facilitar un govern de Mariano Rajoy i d'intentar formar un govern alternatiu. Tot i això, va assegurar que si avui el comitè federal decideix abstenir-se a Rajoy, dimitirà. Segons Sánchez, ell no podria defensar aquesta posició i, per tant, deixaria d'estar al capdavant del partit socialista.
Davant d'aquesta crisi, i de la possible agitació que es pugui viure demà al comitè, la delegació del govern espanyol a Madrid té preparat un dispositiu policial per vigilar els voltants de la seu estatal del PSOE per evitar possibles enfrontaments entre simpatitzants d'un i altre corrent del partit. L'operatiu policial es produeix després de tenir coneixement de diferents crides de concentració de militants a les portes del partit per demà durant el comitè federal del partit, fins i tot noliejant autobusos des d'algunes federacions i localitats, com Terrassa, per acudir al carrer Ferraz.
A Catalunya, entre ahir i avui se celebren les primàries territorials que el Partit Demòcrata Català, que serviran de test per comprovar la mobilització amb què compta aquesta formació, sorgida el passat mes de juny de l'antiga Convergència. Tot apunta que les votacions avalaran les candidatures més properes a l'actual direcció que encapçala Marta Pascal i David Bonvehí. Les votacions serviran per escollir els comitès de direcció de 3 de les 8 regions/vegueries on s'han presentat més d'una candidatura i de 8 de les 55 comarca/districte. Els resultats de la votació es donaran a conèixer avui a les 6 de la tarda.
Què pot passar avui a la comitè federal del PSOE?
El comitè, que comença d'aquí poc menys d'una hora haurà de decidir si aposta per deixar votar la militància i fer un procés de primàries per decidir qui ha de liderar el partit i el futur de la formació, o crear una comissió gestora que facilitaria el govern del PP de Marino Rajoy. Ahir, Sánchez ho va deixar clar: o Rajoy o jo. L'actual secretari general va assegurar ahir des de Ferraz que si el partit decideix apostar per facilitar un govern de Rajoy, ell dimitiria.
Susana Díaz ja ha arribat a Ferraz, ho ha fet garatge
La presidenta andalusa ja és a Ferráz, ha arribat al comitè federal en cotxe i ha entrat pel garatge, sense fer declaracions.
Crits a la seu del PSOE a Ferraz: "Sinvergüenza, vete a Génova"
Màxima expectació a la seu de Ferraz
Crits de "colipsta" a l'arribada de l'expresident de Castella la Manxa
Alguns són optimistes amb la situació en el PSOE: Lambán (Aragó) assegura que creu "que avui se solucionarà"
Algunes de les pancartes en suport a Sánchez, davant de Ferraz
L'arribada d'Eduardo Madina
Afiliats al PSOE entreguen una carta a l'entrada de Ferraz per mostrar la seva indignació davant la situació
Pérez Tapias: "A Pedro Sánchez no se li ha de llançar la culpa"
Pérez Tapias: "A Pedro Sánchez no se li ha de donar la culpa en els últims temps del que ha passat. Ell ha plantejat un congrés per decidir què fem".
Comença la tensió davant la seu de Ferraz
La tensión empieza a escalar pic.twitter.com/vsHWP3Iyp2
— Estefania Molina (@EstefMolina_) 1 de octubre de 2016
La gente chilla "no es no" cuando pasan los críticos #PSOEenGuerra pic.twitter.com/goTQteDhsP
— Estefania Molina (@EstefMolina_) 1 de octubre de 2016
"Pedro amic, el PSOE està amb tu",, criden alguns dels aplegats davant de Ferraz
"És l'última vegada que us voto, per negligents, per covardes" o "Pedro amic, el PSOE està amb tu", són alguns dels crits que se senten a la porta de Ferraz, abans de que comenci el comitè federal del partit.
Arriba Miquel Iceta a la seu del PSOE
Pancartes de "No al PP" i escridassades quan entren els dirigents socialistes a Ferraz
Estefania Molina / Madrid
Crits de "gran Patxi" en la seva arribada
Estefania Molina / Madrid
José Blanco: "Tots som necessaris"
Espero respeto a normas, personas y diferentes opinionesTodos somos necesarios.Para ganar fuera hay q sumar dentro @PSOE #ComiteFederal JBL
— José Blanco (@pepeblancoEP) 1 de octubre de 2016
Patxi López: "El PSOE ha d'aixecar-se"
Pancartes en suport a Sánchez al carrer Ferraz, a l'espera de l'entrada de tots els membres del comitè
Estefania Molina / Madrid
"Pedro, amic, estem amb tu"
Estefania Molina / Madrid
Pedro Sánchez arriba a Ferraz per assistir al Comitè Federal
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha arribat cap a les nou menys cinc a la seu socialista del carrer de Ferraz, a Madrid, per assistir a la reunió del Comitè Federal del seu partit. Sánchez ha entrat pel garatge, amb cotxe, i no ha fet declaracions als mitjans.
EFE
La Comissió de Garanties del PSOE podria obrir el procés de recollida d'avals pel congrés
La presidenta de la Comissió d'Ètica i Garanties del PSOE, Isabel Celáa, ha convocat una reunió d'aquest òrgan aquest dissabte, en acabar el Comitè Federal, per iniciar el procés de recollida d'avals davant del congrés extraordinari que Ferraz vol fer el novembre.
Els tres membres crítics de la comissió consideren en l'informe que han emès que, d'acord amb els estatuts del partit, la Comissió Executiva Federal està "dissolta" després de la dimissió de la majoria dels seus membres i demanen que el Comitè Federal designi els membres d'una comissió gestora.
Pancartes de: "Felipe xivato i colpista"
Estefania Molina / Madrid
"Els barons del PSOE són la màfia", algunes de les pancartes del dia
EFE
Entra Meritxell Batet i José Zaragoza a la seu de Ferraz
El PSOE veta l'accés de la premsa a l'interior de la seu
Habitualment els mitjans gràfics podien entrar a captar els primers moments del Comitè Federal. Així, serà més difícil saber qui hi acaba assistint.
Cordó policial a la seu del PSOE
S'ha habilitat un cordó policial a la seu del PSOE que intenta evitar enfrontaments entre els aplegats davant de la seu i els dirigents que hi van entrant. Tot i això, hi ha militants dins el cordó.
El tuit de... Jordi Sevilla
"Ser un líder no tiene que ver con gustar. Tiene que ver con hacer lo correcto". Robin Sharma
— jordi sevilla segura (@sevillajordi) 1 de octubre de 2016
El tuit de... la diputada Leire Iglesias
De esos días que esperas altura de miras
— Leire Iglesias (@leireis) 1 de octubre de 2016
Vara espera que el PSOE estigui "a l'altura dels esdeveniments"
El president de la Junta d'Extremadura i líder del PSOE en aquesta comunitat, Guillermo Fernández Vara, ha confiat avui que el seu partit "estigui a l'altura dels esdeveniments".
A la seva arribada a la seu socialista de Ferraz, Vara ha fet unes breus declaracions per explicar que, aquest matí, mentre esmorzava en un bar, un senyor li ha demanat que siguin "conscients" del que és el seu partit per a aquest país.
El tuit de... Miquel Iceta
@psoe Apoyamos a @sanchezcastejon porque España necesita una mayoría alternativa capaz de sustituir en el gobierno a Mariano Rajoy y al PP
— Miquel Iceta Llorens (@miqueliceta) 1 de octubre de 2016
L'arribada de Pere Navarro al comitè federal del PSOE
EFE
El Comitè Federal del PSOE encara no ha començat perquè la mesa ha de revisar el cens
Continuen arribant membres del Comitè Federal del PSOE a l'espera que els tres membres de la mesa comprovin si hi ha quòrum suficient per obrir la sessió, que havia de començar a les 9.
Alguns socialistes andalusos condemnen les maniobres del partit per no celebrar les primàries i el congrés extraordinari
E pu si mouve. Los socialistas gaditanos se mueven. #AndaluciaNoEsunCortijo pic.twitter.com/FvRUiqo6jt
— Luis Ben (@LuisBenCadiz) 30 de septiembre de 2016
Dispositiu policial al carrer Ferraz de Madrid
Estefania Molina /Madrid
Crítiques a Twitter en detectar que un dels manifestants de Ferraz és de Podemos
Aquí un "militante socialista" cabreado. @Pablo_Iglesias_ manda a los suyos a Ferraz #Pillada #ComiteFederal pic.twitter.com/phxMOFo5rr
— Alejandro Fernández (@alexferduran) 1 de octubre de 2016
Un sinvergüenza sin escrúpulos se ha infiltrado entre el barullo #ComiteFederal pic.twitter.com/z9V2nzgwmc
— Javier (@javycor) 1 de octubre de 2016
Armengol defensarà al Comitè Federal "un Govern de canvi" amb Sánchez
La presidenta del Govern balear, Francina Armengol, defensarà en el Comitè Federal del PSOE, que se celebra aquest dissabte, la postura d'intentar un "Govern de canvi" a Espanya liderat per Pedro Sánchez.
El Comitè Federal retarda més d'una hora el seu inici per discussions internes
La reunió del Comitè Federal del PSOE encara no ha començat a causa de les discrepàncies que mantenen l'Executiva en funcions i el sector crític sobre la constitució de la Taula i l'ordre del dia, aspectes clau per determinar que facció pot fer-se amb el control del partit. La sessió estava convocada a les 9.00 hores, però encara no s'ha acordat l'elecció de la Taula del Comitè Federal, l'òrgan encarregat de dirigir el debat, han informat EFE fonts del partit. Els afins a Sánchez i els detractors no es posen d'acord sobre si el Comitè Federal l'ha de constituir la direcció en funcions o la Mesa.
Què volen els crítics del PSOE?
Els crítics del PSOE acudeixen avui en la reunió del Comitè Federal amb la intenció de tombar Pedro Sánchez, i impedir el seu full de ruta, que preveu fer unes de primàries aquest mes i un Congrés Extraordinari del partit al novembre. Amb la dimissió dels 17 membres de l'Executiva, es vol forçar la sortida de l'actual Secretari General del partit i crear una gestora que prendria els comandaments del partit.
Sense acords en els punts previs al comitè federal del PSOE, una hora i mitja després
La Mesa del PSOE ha demanat un recès
La Mesa del comitè federal del PSOE ha demanat passades les 10:30 hores una aturada d'entre 30 i 45 minuts més per començar per fi la reunió de l'esmentat òrgan federal, que ja porta més d'hora i mitjana de retard. Així s'ho ha comunicat el secretari d'Organització en funcions, César Luena, als membres del Comitè Federal quan ja estaven tots asseguts, inclosa l'Executiva en funcions.
Desenes de persones segueixen protestant davant de la seu de Ferraz
Estefania Molina
"Això no és, la seu del PP", criden els manifestants de Ferraz
Estefania Molina / Madrid
Miquel Iceta i Susana Díaz han conversat a soles durant el recés del PSOE
Miquel Iceta i Susana Díaz han conversat a soles durant el recés del PSOE al pati de Ferraz, segons ha avançat La Sexta, i ha pogut confirmar El Nacional.
EXCLUSIVA | Díaz e Iceta, sentados en un patio de Ferraz https://t.co/JecWm6iTPQ #CaosPsoeARV #ComiteFederal pic.twitter.com/AL1RYXp9PX
— AlRojoVivo (@DebatAlRojoVivo) 1 de octubre de 2016
Expectació màxima davant la seu de Ferraz, a l'espera de que comenci el comitè federal
Segueix l'aturada al comitè federal, dues hores i mitja després de la convocatòria
Una immobiliària del carrer Ferraz prepara una paella pels periodistes, als que els espera una llarga jornada
Cocinan una paella exclusiva para los periodistas. #PSOEenGuerra pic.twitter.com/Vf4sazKtUK
— Estefania Molina (@EstefMolina_) 1 de octubre de 2016
Quasi tres hores de retard en el comitè federal del PSOE, segueixen les divisions internes
Un bon nombre de militants segueixen les portes de la seu del PSOE
EFE
Pedro Sánchez, cada cop més sol
L'actual secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, s'estaria quedant cada cop més sol defensant la seva posició al comitè federal, segons apunten algunes fonts. Dels membres restants de l'Executiva, fins ara declarats afins a Sánchez, alguns estarien ara valorant apostar per la gestora.
La Mesa segueix reunida, i el comitè encara no comença
"A l'espera encara", asseguren alguns socialistes
Tot i que algunes fonts asseguren que el comitè està a punt de començar, després de tres hores i mitja, alguns membres del PSOE, com Pepe Martínez Olmos del PSOE de Guadix, asseguren que encara estan a l'espera.
A la espera aún pic.twitter.com/oins3QGTaM
— Pepe Martínez Olmos (@PmOlmos) 1 de octubre de 2016
Per què no ha començat encara el comitè federal del PSOE?
El motiu del retard té a veure amb les discrepàncies dels dos sectors sobre el cens, ja que els crítics no reconeixen a l'Executiva en funcions de Pedro Sánchez, per tant no volen que votin en la reunió d'avui, tret d'aquells com Sánchez que són membres nats. L'altre punt d'enfrontament és l'ordre del dia, ja que els crítics volen que es voti la convocatòria d'una gestora i els altres un congrés extraordinari.
La mesa porta quasi 4 hores discutint sobre els estatuts
La mesa del comitè federal del PSOE porta quasi 4 hores discutint sobre els estatuts partit. Hi ha reunits Verónica Pérez, Nuria Marín i Rodolfo Ares.
Es constitueix la mesa del comitè federal del PSOE, però segueixen sense acord
Formaran part de la mesa Verónica Pérez, Nuria Marín i Rodolfo Ares. A hores d'ara ja està constituïda la mesa però no comença el comitè.
Recés indefinit al congrès fedeal del PSOE, les divisions internes persisteixen
El bloqueig que paralitza el comitè federal del PSOE és la falta d'acord en l'ordre del dia. Els afins a Pedro Sánchez volen que es discuteixi la possibilitat de fer unes primàries i avançar el congrés extraordinari, mentre que els crítics demanen discutir la constitució d'una junta gestora.
El recés podria allargar-se fins demà
Albiol espera que no triomfin “les tesis del PSC de pactar amb independentistes”
En relació a la tumultuosa reunió del Comitè Federal del PSOE, el Coordinador general del Partit Popular Català, Xavier García Albiol, ha afirmat avui que espera “que no triomfin dins del PSOE les tesis del primer secretari del PSC, Miquel Iceta, d’arribar a acords amb independentistes”.
Nuet envia un missatge a “la gent d’esquerres" del PSOE perquè “tiri endavant”
El coordinador general d’Esquerra Unida i Alternativa i diputat de Catalunya Sí Que es Pot, Joan Josep Nuet, ha expressat avui la seva “preocupació” pel fet que “hi hagi una part d’un partit tant important com el PSOE que estigui directament governada per l’Ibex 35 i pels interessos del Partit Popular”. “És necessari que les esquerres dialoguin, que es posin d’acord i que puguin governar”, defensa.
Miquel Iceta s'entreté durant la llarga espera socialista
El líder dels socialistes catalans continua a la seu de Ferraz esperant com es resol finalment la celebració del Comitè Federal. Mentrestant, Iceta manté l'activitat a les xarxes socials tuitejant, per exemple, sobre Donald Trump.
Trump es una marca global, Francisco G. Basterra https://t.co/lXxQCtoFLX
— Miquel Iceta Llorens (@miqueliceta) 1 d’octubre de 2016
Els manifestants tornen a increpar els crítics del PSOE durant el recés del Comitè Federal
Les desenes de persones concentrades aquest dissabte davant la seu socialista de Ferraz han tornat a increpar els crítics durant el recés del Comitè Federal del PSOE.
Les discrepàncies internes paralitzen el comité federal del PSOE
Sánchez dimitirà si el PSOE decideix l'abstenció a Rajoy
El secretari general va anunciar en una declaració política a Ferraz que dimitiria si de la reunió del comitè federal el resultat fos l'abstenció per a una investidura del president en funcions, Mariano Rajoy. "Els meus pares em van ensenyar que l'única cosa que podia preservar era la meva paraula i les meves conviccions. Si es decideix l'abstenció, no podré gestionar la decisió al capdavant del partit", va sentenciar.
L'alcalde socialista de Jun, famós tuitaire amb 94.000 seguidors, contra el sector crític de Susana Díaz
“La autoridad soy yo"'dice que se reanuda la mesa sin acuerdo #ComiteFederal
— Alcalde de Jun (@JoseantonioJun) 1 d’octubre de 2016
Flipante “la autoridad soy yo" dice ahora que la mesa no es colegiada y que ella es la autoridad #ComiteFederal
— Alcalde de Jun (@JoseantonioJun) 1 d’octubre de 2016
Pedro Sánchez proposa la readmissió dels 17 membres de l'executiva i la convocatòria d'un nou comitè federal
Javier Lambán (Aragó) respon a Sánchez que ell ja no és el secretari general
Les paraules de Pedro Sánchez, de readmetre els 17 membres de la Comissión Executiva Federal, han estat replicades pel president d'Aragó, Javier Lambán, que ja li ha contestat que ell ja no és secretari general.
Levy (PP): "No pot ser que els interessos personals d'alguns estiguin per davant de la formació de Govern"
La vicesecretària d'Estudis i Programes del PP, Andrea Levy, ha manifestat aquest dissabte que "no pot ser que els interessos personals d'alguns líders estiguin per davant de la formació de Govern i l'estabilitat" i ha destacat que el seu partit ha estat el més votat en les dues últimes eleccions, per la qual cosa "els espanyols mereixen un Govern del qual ha guanyat, que és el PP."
Ares (pro-Sánchez) pren el micro a Pérez (pro-Díaz)
Durant la reunió del comitè federal del PSOE d'aquest matí, Rodolfo Ares, afí a Pedro Sánchez, ha pres el micròfon a la presidenta del comitè, Verónica Pérez, que aquesta setmana es va declarar única autoritat" del partit, després que aquesta volia que es votés el dictamen del comitè crític de garanties.
Margallo veu "esquizofrènica" la situació en el PSOE
El ministre d'Exteriors i Cooperació en funcions, José Manuel García-Margallo, ha considerat "esquizofrènica" la situació del PSOE i ha apuntat que aquest partit "no està en el millor moment per afrontar" unes hipotètiques terceres eleccions, mentre ha indicat que li agradaria saber "qui és el líder" del partit "en aquest moment".
La visió del diputat de JxSí, Germà Bel, sobre la crisi institucional espanyola i Catalunya
(1/2) Ets indy i ho passes pipa amb la crisi del PSOE? Recorda: A Estats convulsos institucionalment (veuràs next retallades) i amb oposició
— (((Germà Bel))) (@gebelque) 1 d’octubre de 2016
(2/2) dislocada és molt + fàcil unir tothom amb un conflicte exterior.I Q penses Q és tema CAT (catalanisme) x elits ESP i majoria població?
— (((Germà Bel))) (@gebelque) 1 d’octubre de 2016
Manuela Carmena, més interessada en les botigues de Madrid que en la crisi socialista
Encantada de pasear por el bonito barrio de Las Letras y ver los comercios del #MercadodeLasRanas (tienen bolsos preciosos ;). pic.twitter.com/OcLgRdEhUJ
— Manuela Carmena (@ManuelaCarmena) 1 d’octubre de 2016
150 membres del comitè federal del PSOE demanen la paraula
Rufián, el PSOE i els 'Jocs de la Fam' en un tuit
Que comience el septuagésimo #ComiteFederal del PSOE! pic.twitter.com/PppsOldV0M
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 1 d’octubre de 2016
Periodistes i simpatitzants del PSOE esperen a les portes de Ferraz
Imatge: Estefania Molina
Albiol confia que "no triomfin dins del PSOE les tesis de fer acords amb independentistes"
El coordinador general del Partit Popular Català, Xavier García Albiol, ha afirmat aquest dissabte que espera que "no triomfin dins del PSOE les tesis del primer secretari del PSC, Miquel Iceta, d'arribar a acords amb independentistes". Així, ha valorat la reunió del Comitè Federal del PSOE, remarcant que "seria una estratègia temerària que va en contra dels interessos de Catalunya i Espanya".
La diputada de la CUP, Mireia Boya, aposta per l'opció assembleària davant el caos del PSOE
I després del show del #ComiteFederal a #Ferraz encara no he vist ningú defensar l'assemblearisme
— Mireia Boya Busquet (@yeyaboya) 1 d’octubre de 2016
El PSOE d'A Coruña demana als seus representants del Comitè Federal que donin suport a Sánchez
Els crítics es plantegen abandonar després que la mesa dicti que "només es podrà votar la convocatòria d'un congrés extraordinari"
El Comitè Federal continua sense començar. Per quan s'iniciï, hi ha 150 torns de paraula demanats
Arrimadas demana al PSOE que aprofiti poder tenir "un Govern controlat per l'oposició"
La líder de C's a Catalunya, Inés Arrimadas, ha demanat al PSOE en declaracions als mitjans que "aprofiti l'oportunitat de tenir un Govern controlat per l'oposició" fonamentat en les 100 reformes acordades entre PP, PSOE i C's.
El tuit d'Odón Elorza, l'exalcalde socialista de Donostia
Es increíble q no estén debatiendo si intentar gob. alternativo o abstención. Y q el acuerdo lo sometan a las bases https://t.co/AI8ltIM6mh
— Odón Elorza (@odonelorza2011) 1 d’octubre de 2016
Susana Díaz hauria pujat a la tribuna del Comitè Federal per "cridar a la calma"
Un altre tuit de Gabriel Rufián sobre el Comitè Federal del PSOE
El bueno, el feo y Susana Díaz.#ComiteFederal
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 1 d’octubre de 2016
El líder d'IU, Alberto Garzón, recorda altres assumptes més enllà del PSOE
Con esto de la crisis del PSOE está pasando desapercibido el juicio a los criminales de cuello blanco, Blesa y demás saqueadores. pic.twitter.com/0JxC9xWMkQ
— Alberto Garzón (@agarzon) 1 d’octubre de 2016
Susana Díaz ha demanat que es voti ja la gestora o se suspengui el Comitè Federal
Nou recés de mitja hora a la seu del PSOE
Teresa Cunillera (PSC), des de Ferraz: "Si no fos optimista, militaria en un altre partit"
Nou tuit de l'exalcalde socialista de Donostia, Odón Elorza, sobre la crisi del seu partit
Quizás sea un imbécil al decir q desde fuera me parece q el Cté Federal es una burbuja q no conecta con el grito "DIALOGAD" de los votantes
— Odón Elorza (@odonelorza2011) 1 d’octubre de 2016
Pérez Tapias, que va competir amb Sánchez per la Secretaria General, ara li dóna suport
Quien dijo "la autoridad soy yo" se situó al borde del autoritarismo. Resbaló y cayó
— JA Pérez Tapias (@japtapias) 1 d’octubre de 2016
L'exsecretari del PSOE a Castella i Lleó, Jesús Quijano: "La posició inamovible de Sánchez ha portat al bloqueig i al sense sortida"
En declaracions a la Cadena SER, l'exsecretari del PSOE de Castella i Lleó, Jesús Quijano, ha afirmat que Pedro Sánchez i la seva posició "inamovible" amb el PP ha portat "a una posició de bloqueig i sense sortida".
Les imatges de la prèvia del Comitè Federal del PSOE, que encara no ha començat
Imatges: Estefania Molina // EFE
Incidents a Ferraz
Una persona vinculada al PSOE hauria esquinçat la jaqueta a un ciutadà després que li ha dit "corrupte" i "golfo".
Incidents Ferraz: la persona del PSOE que ha esquinçat la jaqueta d'un ciutadà és treballador del partit
Es compleixen 8 hores des que el PSOE s'ha reunit amb motiu del Comitè Federal, que encara no ha començat
La policia forma un cordó de seguretat a Ferraz
Agents de la Policia Nacional han format un cordó al voltant de l'accés a la seu del PSOE del carrer Ferraz de Madrid per protegir la sortida dels membres del Comitè Federal que han decidit abandonar l'edifici durant un nou recés del tens conclau socialista.
Efe
Alguns membres del PSOE han patit persecucions
Aquesta tarda hi ha cinc agents de policia apostats a l'entrada de la seu del PSOE, un cop alguns membres del Comitè com l'aragonès Simón Casas, han estat perseguits per diverses de les persones que protesten des de primera hora del matí contra els crítics del partit i defensant Pedro Sánchez.
El carrer Ferraz està tallat al trànsit des de les 9 del matí
La mesa rebutja la proposta de Susana Díaz de votar per la creació d’una comissió gestora
Les dues faccions del PSOE continuen sense acordar què, qui ni com votar
Les dues faccions del PSOE enfrontades pel control del partit continuen sense posar-se d'acord en què votar, ni com fer-ho, ni qui hi té dret: la reunió del Comitè Federal que hauria d'haver començat a les 9.00 hores segueix bloquejada gairebé nou hores després .
El Comitè Federal del PSOE comença a votar si avala el pla de Sánchez
La votació del Comitè Federal es fa en urna
Després d'un debat sobre la necessitat, o no, que el vot fos secret, finalment s'ha optat per fer-ho en urnes.
El sector crític diu que no vol votar perquè no reconeix a l'executiva
L'executiva ha instal·lat les urnes per votar sobre la convocatòria d'un Congrés Extraordinari
És la votació que defensa el secretari general en funcions, Pedro Sánchez, des de primera hora del matí.
Tensió al comitè federal: crits a Sánchez
"Estàs jugant brut", li increpen.
Els crítics parlen d'"imposició"
Segons fonts socialistes, els dos representants de la Mesa del Comitè Federal pròxims a la direcció –la tercera és membre del sector crític- han imposat aquesta votació, mentre que han rebutjat que es pugui votar la proposta de la presidenta andalusa, Susana Díaz, de crear una gestora que dirigeixi el partit.
Tapias abandona el Comitè Federal dient "el partit està trencat"
L'executiva en funcions havia posa les urnes a la força, a crits de "poca-vergonyes"
Els crítics preparen una moció de censura contra Sánchez
A la seva sortida del Comitè, Pérez Tapias assegura que la votació s'ha aturat i que els crítics treballen per presentar una moció de censura.
La votació es suspèn i els crítics comencen a recollir firmes
La votació s'ha suspès definitivament perquè els crítics s'han negat a votar-hi, considerant que no havia de ser secreta. Paradoxalment, els mateixos crítics han començat a recollir firmes per presentar una moció de censura a l'executiva que no reconeixen com a tal.
"El que esteu permetent no té nom"
La dimisionaria Eva Matarín s'ha enganxat per twitter amb el diputat socialista per Guipúscoa Odón Elorza.
.@odonelorza2011 ytú?Ahora mismo q yo sepa el dirigente eres tú,no yo.Lo q estáis permitiendo notiene nombre.Hasta Tapias se ha ido al verlo
— Eva Matarín (@evamatarin) 1 d’octubre de 2016
Els crítics aconsegueixen el 20% de firmes per presentar la moció contra Sánchez
Es procedirà a fer la votació si la mesa ho decideix. Sánchez serà cessat si la majoria absoluta dóna suport a la moció. Són 253 censats però alguns com Pérez Tapias ja han marxat. Les firmes obtingues han sigut 129.
Plors a Ferraz segons una de les dirigents dimitides
Gente con mucho recorrido y trabajo por el socialismo llorando al ver cm el autoritarismo intenta destrozar un partido necesario para España
— Eva Matarín (@evamatarin) 1 d’octubre de 2016
Susana Díaz plora dins del comitè federal
Ares, Pérez i Marín, membres de la mesa, decideixen si es vota la moció
La queixa de Pérez Tapias davant la moció de censura
Ni de acuerdo cómo se inició votación sobre Congreso ni de acuerdo en cómo se plantea moción de censura a SG. Aporté al Comité lo q pude
— JA Pérez Tapias (@japtapias) 1 de octubre de 2016
La Mesa rebutja la votació de moció de censura al·legant que no estava en l'ordre del dia
Tensió al sí del comitè federal
A l'interior de la seu del PSOE augmenta la tensió.
Fan un nou recés del comitè federal després de 10 hores
Membres del PSOE ja busquen hotel per a aquest vespre i canvien els bitllets d'AVE
Mostres de preocupació a Podemos per la situació del PSOE
Muy preocupado por lo que ocurre en Ferraz (en la forma y en el fondo) y por sus implicaciones en el futuro de este país y su gente.
— Pablo Echenique (@pnique) 1 d’octubre de 2016
Preocupación, respeto y responsabilidad. Turbulencias de cambio de ciclo. Mirada larga para construir el futuro y una nueva mayoría.
— Íñigo Errejón (@ierrejon) 1 d’octubre de 2016
Odón Elorza: "S'han tornat bojos"
L'exalcalde de Donostia diu que "s'han tornat bojos sense remei" i que "estan matant" el partit.
Se han vuelto locos sin remedio y lo están matando. La responsabilidad de la situación en el #PSOE es compartida. Y Rajoy sin moverse!
— Odón Elorza (@odonelorza2011) 1 d’octubre de 2016
Sánchez accepta ara la votació a mà alçada per a un congrés extraordinari
Pedro Sánchez accepta ara votació a mà alçada per a un congres extraordinari per crida individual sobre les primàries i el congrés. Es vota ara.
Votació del congrés extraordinari a Sí o No, si es perd, s'accepta una gestora
Sánchez perd la votació del congrés: 133 no, 107 sí
El secretari general ha perdut la votació.
Si es compleixen les previsions, la dimissió de Sánchez és imminent
Nou recompte: segons fonts del PSOE, el resultat seria de 132 no i 107 sí
"S'ha confirmat el pitjor escenari", Sánchez anuncia la seva dimissió
Dimiteix Pedro Sánchez
Nou recés després de la dimissió de Sánchez
Crits de "Pedro, Pedro!" al carrer, explica el corresponsal del Financial Times
Shouts of "Pedro! Pedro!" outside Socialist party HQ. One Sanchez supporter says: "Well, adios to the PSOE." pic.twitter.com/dxo2XD2zDO
— Tobias Buck (@TobiasBuckFT) 1 de octubre de 2016
El PSOE estarà dirigit per una gestora provisional fins dissabte
Dissabte vinent se celebrarà un altre Comitè Federal. Mentrestant, el partit quedarà en mans d'una gestora provisional.
Pablo Iglesias reacciona: diu que s'imposen els partidaris que governi el PP
Se imponen en el PSOE los partidarios de dar el gobierno al PP. Frente al gobierno de la corrupción, nosotros seguiremos con y por la gente
— Pablo Iglesias (@Pablo_Iglesias_) 1 d’octubre de 2016
Sánchez compareixerà aviat davant dels mitjans després de dimitir com a secretari general
Alberto Garzón: "El PP ha guanyat"
El PP ha ganado la votación en calle Ferraz.
— Alberto Garzón (@agarzon) 1 de octubre de 2016
Iceta: "Una decisió equivocada"
Crec que el CF @psoe ha pres avui una decisio equivocada. Un Congrés hagués donat la paraula a la militància per decidir sobre tema crucial
— Miquel Iceta Llorens (@miqueliceta) 1 de octubre de 2016
Rufian ironitza sobre la victòria del PP
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 1 de octubre de 2016
Iceta agraeix la valentia de Sánchez
La dimissió de @sanchezcastejon era inevitable però fa impossible cercar una majoria alternativa al PP.Vull agrair un cop + la seva valentia
— Miquel Iceta Llorens (@miqueliceta) 1 de octubre de 2016
Errejón, preocupat per les possibilitats d'un govern "corrupte i ineficaç" del PP
Preocupación por el posible repliegue conservador y las posibilidades de que se mantenga el gobierno corrupto e ineficaz del PP.
— Íñigo Errejón (@ierrejon) 1 de octubre de 2016
En breus minuts, la declaració de Pedro Sánchez. Segueix-la aquí en directe
Expectació dels mitjans davant la compareixença de Sánchez
Estefania Molina
Sánchez comença la compareixença
L'exsecretari general del PSOE comença agraint la tasca dels mitjans
Estefania Molina
Sánchez: "Vaig proposar el congrés extraordinari per dirimir el lideratge i la posició sobre la investidura"
Sánchez: "Jo no podia administrar una altra decisió"
Estefania Molina
Sánchez: "He defensat celebrar el congrés, aguantar el 'No' a Rajoy i intentar un govern alternatiu"
Sánchez fa una crida a l'orgull dels "socialistes de cor"
Pedro Sánchez acaba la compareixença sense admetre preguntes dels periodistes
Estefania Molina
Sánchez: "Les decisions de la comissió gestora comptaran amb el meu aval"
El nou comitè federal decidirà la posició del PSOE en la investidura de Rajoy
Pere Navarro abandona la seu del PSOE entre crits dels manifestants
La policia aparta els manifestants perquè els vehicles puguin sortir de la seu del PSOE
Els membres del comité federal del PSOE abandonen la seu de Ferraz
Pedro Sánchez ha estat dels primers a marxar
Parlon insta a mantenir el no a Rajoy des del PSC
Dia trist pels socialistes .@socialistes_cat ha de mantenir-se ferm en el No al PP qualsevol canvi de plantejament ho han de votar les bases
— Parlon#apeudecarrer (@nuriaparlon) 1 d’octubre de 2016
La regidora socialista de Girona Sílvia Paneque renuncia al comitè federal
Acabo de lliurar la meva credencial i dimissió a la "autoridad (in)competente" del #ComiteFederal. Molt decepcionada.
— Sílvia Paneque (@SilviaPaneque) 1 de octubre de 2016
Arriben les pizzes a la seu del PSOE
Telepizza al rescate del PSOE #ComiteFederal pic.twitter.com/xKJmonMCa2
— Ana Sterling (@ana_sterling) 1 de octubre de 2016
Crits de 'fora els colpistes' davant la seu del PSOE a Madrid
Crits de 'Susana felipista és una colpista" a la porta de Ferraz
César Luena (PSOE): "El PSOE debat però mai no es trenca"
César Luena (PSOE): "Si Sánchez es torna a presentar, jo li donaré suport. Sempre"
"Tristesa" en la delegació gallega en el Comitè Federal del PSOE
"Tristesa" és una de les paraules més repetides per membres de la delegació gallega que aquest dissabte han viatjat a Madrid per anar al Comitè Federal del PSOE, en el qual Pedro Sánchez ha hagut de presentar la seva dimissió després de perdre la votació en la qual es dirimia si el futur del partit passava per un congrés extraordinari o si una gestora prenia les regnes.
Pascal: "El PSOE ha preferit Rajoy a un referèndum"
Avui el PSOE ha preferit Rajoy a un referèndum a Catalunya
— Marta Pascal (@martapascal) 1 d’octubre de 2016
Sánchez: "Orgullós de militar al PSOE"
Hoy más que nunca hay que estar orgulloso de militar en el @PSOE. Gracias de corazón. https://t.co/T7kochg3gf
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) 1 d’octubre de 2016
Gabriel: "Cap al referèndum"
Cap al Referèndum, amb la pròpia determinació, amb la confiança posada en el poder popular #ComiteFederal #Independència pic.twitter.com/LPgbU0fmTX
— Anna Gabriel Sabaté (@AnnaGaSabate) 1 d’octubre de 2016
Parlon garanteix el "no rotund" al PP si és primera secretària
Si sóc Primera Secretària de .@socialistes_cat pic.twitter.com/DrdTfJ2wt2
— Parlon#apeudecarrer (@nuriaparlon) 1 d’octubre de 2016
El PSC recorda que la resolució de no pactar amb Rajoy segueix vigent
"La resolució del comitè federal de no pactar amb el PP està vigent. Si algú vol fer el contrari haurà de portar-ho aquí" @tcunillera
— Socialistes (PSC) (@socialistes_cat) 1 d’octubre de 2016
Homs creu que ara en unes noves eleccions els independentistes sortirien reforçats
Després d'això dl @PSOE , si hi ha 3eres eleccions estic convençut q a Cat els sobiranistes demostrarem com mai la força d la independència!
— Francesc Homs (@franceschoms) 1 d’octubre de 2016