Al llarg d'aquesta setmana, Xavier Trias ha insistit a presentar Jaume Collboni com un "turista" per les seves "anades i vingudes" amb les crítiques a un govern del qual "ha format part". En una roda de premsa celebrada davant de Ca l'Alier per presentar les propostes en l'àmbit econòmic, el candidat de Trias per Barcelona ha ampliat el terme "turistes" per als ministres del govern de Pedro Sánchez que estan venint al llarg d'aquesta campanya per les eleccions municipals 2023 a la capital de Catalunya per bolcar-se amb Collboni: "Venen per explicar-nos coses aquests dies, però no fan la feina que haurien de fer". En aquesta línia, ha retret els incompliments en les inversions i ha volgut recordar que, quan es va presentar per primera vegada com a alcalde, es deia que l'estació de la Sagrera estaria acabada l'any 2008: "Ara diuen que acabarà el 2028. Endarrerir aquestes inversions ens fa perdre competitivitat i hem de revertir aquesta situació", ha expressat.

🗓️ Calendari de les Eleccions Municipals 2023 a Catalunya: quan són, dates clau i candidats

🟡 Candidats a les eleccions municipals 2023 a Barcelona: tota la llista

Per a Trias, "sense prosperitat per a la gent no hi ha benestar per a ningú" i ha reivindicat la creació d'activitat econòmica sostenible, contraposant-se a Ada Colau i Collboni: "És un desastre l'aposta pel decreixement que han fet, no pot ser que gairebé un de cada tres barcelonins vulgui marxar de la ciutat, segons les enquestes". Per tot plegat, l'exalcalde de Barcelona propugna fer "expedicions comercials" pel món per explicar la ciutat i atraure inversions. Davant el fet que ara Collboni asseguri que l'alcaldessa és favorable al "decreixement econòmic", Xavier Trias ha instat el socialista a "no embolicar". "Sí, té raó, però Colau continua sent alcaldessa gràcies a ell perquè va ser qui va orquestrar el joc amb l'objectiu que Maragall no fos l'alcalde", li ha retret.

Aconseguir vols intercontinentals i decidir a Catalunya com s'ha d'ampliar l'aeroport

Un aspecte troncal del programa econòmic de Trias per Barcelona és aconseguir vols intercontinentals. En aquest sentit, l'alcaldable s'ha mostrat partidari d'ampliar l'aeroport del Prat, però ha avisat que la decisió de com es farà es prendrà a Catalunya: "Hem de ser nosaltres qui decidim com funciona el sistema aeroportuari català. No pot ser que el senyor Lucena vulgui prendre part, perquè és un plantejament bàsic de no dependència".

Xavier Trias Ca l'Alier 19 maig 2023   Carlos Baglietto
Xavier Trias, durant l'acte davant de Ca l'Alier / Foto: Carlos Baglietto.

Victòria Alsina, a Nadia Calviño: "No vingui a dir-nos a qui votar, vingui a invertir"

Al seu torn, la número 4 de Trias per Barcelona, Victòria Alsina, ha destacat que Barcelona és referent "quan juga bé les seves cartes" i ha apuntalat algunes mesures econòmiques com defensar la col·laboració públicoprivada, la "captació i retenció de talent i d'inversió estrangera", aconseguir que els joves tinguin llocs de treball "amb alt valor afegit" i uns salaris adequats o la digitalització de l'Ajuntament i l'ajuda al petit comerç per revertir la bretxa digital respecte als seus grans competidors. En la línia de Trias, l'exconsellera d'Acció Exterior ha criticat la manca d'inversions del govern espanyol i, aprofitant que aquest divendres ha vingut a Barcelona la vicepresidenta primera de l'executiu estatal, Nadia Calviño, li ha volgut retreure que "vingui a dir-nos a qui votar quan el que ha de fer és venir a invertir i fer aquelles inversions que no s'han efectuat".

Per la seva banda, el número 10 de la candidatura, Ramon Tremosa, ha lamentat que la ciutat "no pot competir si no tenim infraestructures de país normal". En aquest sentit, ha alertat del "col·lapse creixent" a l'AP-7 per la manca de desenvolupament del corredor mediterrani i ha apuntat que, si no es fa res, "d'aquí a cinc anys, el metro serà el nou Rodalies" en relació amb les incidències. "Aquest dijous, es van registrar més d'1,5 milions de validacions al metro. La línia 5 té més passatgers en un dia que tot Rodalies i Ferrocarrils. Hem d'invertir per reduir la freqüència de tres minuts a un i mig", ha defensat. Finalment, Joan Rodríguez, número 8 de Trias per Barcelona, ha afirmat que el govern municipal ha apostat aquests vuit anys per la "propaganda, les altes dosis d'improvisació i la manca de transparència".