Els compromissaris del Futbol Club Barcelona han aprovat aquest diumenge l'acord de patrocini que s'ha assolit entre l'entitat presidida per Joan Laporta i Spotify, i que suposarà una injecció per a les arques blaugrana en els pròxims anys de 435 milions d'euros. En una temporada de transició després del calamitós pas per la presidència de Josep Maria Bartomeu, Laporta ha redreçat la marxa esportiva del club incorporant Xavi Hernández al capdavant de la primera plantilla de l'equip masculí de futbol, ha tornat la il·lusió a la parròquia blaugrana, que de tenir la temporada perduda encara pot donar alguna alegria en forma de títol als aficionats, i ha tancat l'acord amb Spotify, la multinacional sueco-nord-americana de música que té al voltant de 490 milions d'usuaris actius a tot el planeta.

El resultat de la votació dels socis ha estat aclaparador: 625 vots a favor, 49 en contra i 27 en blanc. Un percentatge que va més enllà de l'acord sobre el patrocinador que substituirà Rakuten, i que és també un aval a la junta directiva quan ha complert fa molt poques setmanes un any des que es va tornar a fer càrrec de l'entitat. En aquests gairebé 13 mesos, Laporta ha demostrat que hi havia un camí per sortir del pou on l'entitat es trobava i que podia aspirar a tornar a partir de la pròxima temporada a l'elit esportiva. El 0-4 a l'estadi Bernabéu de fa dues setmanes ha certificat que no era pas cap quimera i ha donat al club l'empenta necessària per aspirar a revertir la difícil situació econòmica que amenaçava fa molt pocs mesos de col·lapsar el club.

A l'acord econòmic de patrocini, Laporta hi ha incorporat que Spotify faci la seva app també en català. El fet que un club de futbol estableixi entre les condicions de l'acord que l'empresa musical estigui obligada a presentar pròximament la seva aplicació en llengua catalana, remarcant que és a causa que "és l'idioma oficial del nostre club i de Catalunya", explica amb enorme precisió què vol dir que el Barça és més que un club. Doncs això: en ple desconcert pel retrocés del català, les ingerències judicials que fixen fins i tot el percentatge de castellà a les escoles i el desgavell de partits i societat civil per donar-hi una resposta adequada, Laporta dona un cop de puny a la taula i de forma desacomplexada posa un triomf al servei del país.

Aquest és el camí d'una entitat capdavantera com el Barça i la millor manera d'entendre el que també pot fer el club per Catalunya. Ja sé que la gestió d'un president de futbol es valora pels èxits esportius i pel balanç econòmic, i que és difícil que hi hagi continuïtat si aquests trontollen. Però com hem assenyalat, en els gairebé 13 mesos les coses s'han fet raonablement bé i la cirereta d'oferir l'APP en català no és la cirereta del pastís. És una manera determinada de voler que el pastís tingui uns ingredients o altres. També de canviar els errors de la calamitosa gestió de Bartomeu quan va rebaixar que el Barça és més que un club.