El Futbol Club Barcelona ha cedit aquest dissabte el tron continental femení a l'Arsenal de Londres en perdre la Women Champions League per 1-0 i no ha pogut alçar el seu quart títol de la màxima competició. Un solitari gol de la sueca Stina Blackstenius ha atorgat a les gunners el seu segon títol continental i ha deixat clara una màxima de l'esport: ser favorit abans del partit serveix de ben poc si no ho demostres al terreny de joc. De poc ha servit la mobilització d'uns 15.000 aficionats —el triple dels que han mobilitzat els anglesos—, ni tampoc l'historial del Barça o els títols estatals aconseguits aquesta temporada per no caure derrotades.
Les blaugrana no han jugat com en altres ocasions, ni han estat clares dominadores del matx. Potser la seva condició de favorites les ha fet sortir descentrades al terreny de joc i llençar la primera part, en què han estat un equip desdibuixat i, en molts moments, mediocre. És veritat que a la segona part s'ha girat la truita, però llavors, en un cop de sort, ha marcat l'Arsenal i el partit, a la pràctica, s'ha acabat, malgrat que el gol fos al minut 74. Amb setze minuts al davant i sis minuts de pròrroga, el Barça no ha sabut ni com atacar, ni com jugar. A les jugadores, el partit se'ls ha escapat, tot i tenir més talent, més ofici i més experiència.
Veurem com afronta el Barça aquesta derrota i si té conseqüències per a la secció
Veurem com afronta el Barça aquesta derrota i si té conseqüències per a la secció. El club, d'acord amb la seva història, fa una inversió enorme en totes les seccions i en el cas el futbol femení el seu domini és absolut a les competicions espanyoles —les ha guanyades totes des del 2018—. També ha guanyat les Champions de les temporades 2020-21, 2022-23 i 2023-24. A Espanya, a més, els títols els ha guanyat sempre sense haver d'esperar al final de la temporada. Aquest any, que ha estat el més ajustat, ha tret 8 punts al Reial Madrid i 26 punts a l'Atlético Women (que és com es diu l'equip de l'At. Madrid).
Aquesta manca d'aposta pel futbol femení de grans clubs del futbol masculí repercuteix negativament en la seva popularitat, en l'assistència als estadis i, en definitiva, en els ingressos dels equips, ja que amb menys rivalitat hi ha menys afició i menys ingressos per tots els conceptes, incloent-hi la televisió. Només hi ha, doncs, tres camins: buscar més implicació de tots els clubs rellevants en el futbol femení, que ha millorat la seva importància de manera molt significativa, en bona part amb el Barça de locomotora, però al qual li continua faltant un impuls més; rebaixar el pressupost de la secció, situació que li dificultaria competir a la Champions amb l'etiqueta de favorit, o bé continuar com fins ara, en una lliga espanyola molt descompensada i que de vegades només serveix de mer entrenament, com reflecteixen els 128 gols a favor i 16 en contra en els trenta partits del campionat.