La Xina i el Japó s'han posicionat en l'avantguarda de les vendes de cotxes elèctrics i híbrids marcant una fita en la indústria, segons reconeguts rànquings. En la mateixa línia, molts països estan redirigint les seves polítiques i esforços cap a l'impuls de la producció d'aquests vehicles. L'Aràbia Saudita ha ingressat en el mercat amb Ceer, la seva pròpia marca de cotxes elèctrics recolzada per gegants com BMW i Foxconn.
D'aquesta manera, la indústria automotriu, específicament en els segments elèctric i híbrid, està vivint una revolució sense precedents a nivell global, ja que cada vegada són més els pque aíses reconeixen aquesta transformació i veuen en l'electrificació dels vehicles una estratègia clau per a la conservació del medi ambient.

Segons Statista, el 2023 el gegant asiàtic es va posicionar com el venedor mundial més gran de vehicles electrificats. Durant l'any, la Xina es va classificar com a líder del rànquing amb més de 10 milions de vendes, molt per sobre de la resta de països. A més, també és ara el màxim exportador d'aquest tipus de vehicles, guanyant la cursa al Japó, amb un creixement d'un 73% respecte al mateix període de l'any anterior.

Malgrat perdre la batalla contra la Xina, el Japó continua sent tot un referent en la fabricació i venda d'automòbils més respectuosos amb el planeta. Segons Bloomberg, el 2023 serà la primera vegada que la venda de cotxes híbrids superi les vendes dels de combustió al país. A més, es pronostica que la bretxa continuarà creixent i que el 2030 el 67,1% dels vehicles que es comprin a la zona seran híbrids, i únicament el 20% de gasolina.

L'Aràbia Saudita ha estat testimoni d'un notable creixement econòmic en els últims anys, sent el petroli la seva principal font d'ingressos. Tanmateix, el país ha apostat per diversificar la seva economia accedint a altres indústries, com la de fabricació de vehicles elèctrics. La implicació en aquest sector és tal que ja compta amb la seva pròpia marca de cotxes elèctrics, Ceer. Es preveu que la marca atregui al voltant de 150 milions de dòlars en inversió privada i que fins a 2034 contribueixi en el PIB de l'Aràbia Saudita amb 8.000 milions de dòlars i es creuen 30.000 llocs de treball.

Aquestes dades demostren que els automòbils elèctrics ja són una realitat i que formen part de les eines que s'estan impulsant per combatre el canvi climàtic, a més de ser una font d'ingressos important. A través de la inversió en investigació i una aposta clara per aquest nou paradigma de mobilitat, els governs ja són protagonistes de la lluita i preservació del medi ambient.