El creixement de Restalia en els últims anys a Portugal s'ha intensificat i si el 2019 la multinacional comptava amb 19 locals, va duplicar la seva presència amb 38 el 2021, i pràcticament ho torna a fer a tancament de 2023 amb més de 55 establiments operatius.

La companyia preveu mantenir aquest ritme de creixement, fins a assolir les 100 unitats per a finals de 2025, tot això avalat pel bon comportament en facturació de la seva xarxa de franquícies, que el 2023 va créixer un 30% respecte a 2022.

La clau d'aquesta expansió exponencial rau en dues qüestions. En primer lloc, una diversificació més gran i oferta emprenedora amb la presència de les seves cinc marques al país. De tal manera que no només serà 100 Montaditos qui lideri l'expansió, sinó també The Good Burger i La Sureña, l'última ensenya a arribar, però en la que la companyia confia per a la seva expansió a causa de l'interès que els portuguesos mostren per la gastronomia espanyola.

D'altra banda, el creixement se sustenta també en una major regionalització, apostant per obertures no només a les grans ciutats de Lisboa i Porto, sinó en altres poblacions com Albufeira, Tomar, Castelo Blanco, Setúbal o Viseu, confirmant així la confiança que clients i franquiciats dipositen a les marques. A més, té previst obrir pròximament en altres localitats com en Vila Real -al nord del país- o en el municipi de Sintra.

El pes dels locals a peu de carrer segueix sent molt rellevant respecte a la presència en centres comercials. Si bé acaben d'obrir un nou 100 Montaditos en el Centre Comercial Colombo, un dels més grans del país, el 85% dels restaurants es troben en locals a peu de carrer, fruit del caràcter social de les marques de Restalia, que es posicionen com a punt de trobada per als clients.

En qualsevol cas, Restalia continua reforçant la seva aposta per la flexibilitat dels seus conceptes, oferint una gran varietat de formats que es puguin adaptar a qualsevol espai i situació: des de locals més tradicionals (els comentats a peu de carrer o en centres comercials), fins a formats exclusius com Biconceptos -en els quals els clients poden gaudir de dues de les seves marques en un mateix espai compartit-, o altres de més petits, com foodcourts, quioscos, food trucks o córners.

"Tenim l'avantatge de què, en tenir una d'operativa i una carta tan senzilla per si mateix, els locals més reduïts (un quiosc de 25 metres quadrats, per exemple) mantenen l'essència i l'oferta gastronòmica que oferim en locals més tradicionals", apunten des de Restalia.