L'impacte del coronavirus ha fet caure les vendes d'Inditex en un 40,8% durant el seu primer semestre fiscal (2020-2021), fins a assolir els 1.277,3 milions d'euros —davant els 2.161,01 milions d'euros registrats en el mateix període de l'exercici anterior—. Així ho ha remès l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La facturació del grup es va veure afectada a Espanya per l'estat d'alarma, que va començar el 14 de març i que va concloure el 21 de juny, a diferència d'altres països europeus, que van aixecar abans les seves restriccions.

Zara perd un 37% de les vendes

Les vendes del grup tèxtil als mercats internacionals també es van retallar un 36,6%, fins als 10.659,1 milions d'euros. Així, la facturació a la Unió Europea es va situar en els 2.878,05 milions d'euros, en la zona euro va ser de 2.368,4 milions d'euros, i de 509,6 milions d'euros a la zona no euro. La facturació de la companyia a la resta del món va caure un 34,3% en aquest període afectat per la pandèmia, fins a situar-se en els 3.877,6 milions d'euros.

Per marques, les vendes de Zara —que inclou també Zara Home— van caure un 37,8% en el primer semestre per l'impacte de la pandèmia, fins als 5.532 milions d'euros. Berskha és la segona marca del gegant tèxtil espanyol en facturació, amb unes vendes de 692 milions d'euros en el primer semestre, el que suposa una caiguda del 36% davant el mateix període de l'any precedent.

Per la seva part, Massimo Dutti va registrar unes vendes de 490 milions d'euros, la qual cosa suposa un 42% menys, mentre que la facturació de Pull&Bear va caure un 33%, fins i tot assolir els 578 milions d'euros; la de Stradivarius es va reduir un 35%, fins als 502 milions d'euros; Oysho va caure un 30% (208 milions d'euros) i Uterqüe va assolir els 31 milions d'euros, un 40% menys.

"Total confiança" en la seva estratègia a llarg termini

D'altra banda, la direcció de la companyia ha destacat que la col·lecció inicial de tardor-hivern ha estat "ben rebuda pels clients". A més, ha subratllat que les mesures posades en pràctica per afrontar la situació de mercat està veient una ràpida recuperació en el segon semestre de l'any. I és que, el 98% de les botigues estan ja obertes i la venda en tenda continua recuperant-se progressivament.

La direcció de la firma de moda també reitera que segueix els esdeveniments de prop sobre l'evolució de la pandèmia i té "total confiança" en la seva estratègia a llarg termini.

 

Imatge principal: Una de les entrades a la botiga Zara en el centre de Huelva capital. Foto: Europa Press