La classificació Global 100 de Corporate Knights que analitza i selecciona a les empreses més sostenibles del món, en la seva vintena edició, ha inclòs a Unilever com una de les companyies que més està augmentant la seva inversió en trobar solucions mediambientalment responsables aplicades al seu negoci.

Concretament, la inclusió d'Unilever en l'índex, ocupant el primer lloc en la categoria d'empreses d'alimentació i consum, ha tingut en compte criteris com la transició cap a les energies renovables, tots els esforços en matèria d'economia circular, així com el seu l'ambiciós pla de descarbonització que està duent a terme la companyia.

En l'última dècada, la companyia ha aconseguit una reducció del 64% de les emissions de CO2 provinents de l'energia utilitzada per cada tona de producció. Això ha estat possible, en part, gràcies que el 100% de tota l'electricitat de la xarxa utilitzada en les operacions de fabricació d'Unilever prové ja de recursos renovables. Unilever també ha disminuït la seva petjada hídrica un 47% des de 2010 i a més el 55% dels envasos de plàstic d'Unilever són ja reutilitzables, reciclables i compostables. Aquests objectius s'emmarquen en l'estratègia corporativa Unilever Compass, que recull i amplia tots els compromisos en matèria de sostenibilitat fixats per al 2030.

Totes les iniciatives dutes a terme, així com els compromisos adquirits en matèria de sostenibilitat i cura mediambiental, han situat Unilever al primer lloc de les companyies de gran consum que han estat incloses en el prestigiós rànquing. L'empresa destaca en el número 76 de 100, situant-se per sobre d'Henkel, entre altres grans corporacions.

Segons Ana Palencia, directora de Sostenibilitat i Comunicació d'Unilever España, "aquest tipus de reconeixements són un gran estímul per continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i continuar impulsant els canvis que necessita el sector per a la transició cap a una economia sostenible. Sabem que anem pel camí correcte, tot i que encara ens quedi molt camí per recórrer."

Les empreses classificades a l'índex Global 100 de sostenibilitat de Corporate Knights, representen l'esglaó més alt del món en l'acompliment de sostenibilitat. Per a la seva elaboració, l'organització analitza i compara fins a un total de 6.733 empreses davant altres empreses de la indústria a nivell global en un conjunt de fins a 25 indicadors claus d'acompliment quantitatius, ponderats per reflectir el perfil d'impacte de cada indústria.

Recentment, el compromís d'Unilever amb el medi ambient i les persones també ha estat reconegut en altres rànquings. En concret, la companyia propietària de marques com Hellmann's, Knorr i Frigo, ha estat reconegut com a empresa més sostenible en companyies d'alimentació i consum a l'informe 'Avaluació ESG' de l'agència S&P Global el 2022.