The Body Shop és la marca que lidera l'últim 'Informe d'Influència de marques de bellesa ètica', de les 45 més importants distribuïdes al Regne Unit. Només suspèn un dels apartats mentre que Revlon falla en sis dels deu paràmetres analitzats en aquest estudi internacional de cosmètica ètica realitzat per 'Uswitch.com'.
Al mateix temps que les vendes de bellesa i cura de la pell han augmentat un 23% l'últim any, creix la demanda de què aquestes marques es tornin més conscients de la seva responsabilitat social amb el medi ambient i destaquin entre els seus objectius mesures de sostenibilitat en la indústria del maquillatge.
The Body Shop és l'única marca que només suspèn en un dels deu paràmetres, mentre que Revlon ho va fer en sis apartats. Altres marques, com Anastasia, Fenty Beauty i Liz Earle no compleixen en cinc objectius; mentre que LOreal, Elizabeth Arden, Marc Jacobs, Núm. 7, NYX i Urban Decay fallen en quatre apartats.
A l''Informe d'influència de marques de bellesa ètica' es reflecteix l'interès de les empreses més grans per protegir el planeta, fomentar els productes que respecten el medi ambient, donar prioritat al benestar dels seus empleats o incentivar l'abastament responsable dels seus ingredients.
Vegan y cruelty free
L'auge del veganisme ha crescut des de fa algun temps, però la seva incursió al mercat de la bellesa només s'ha fet notable en els últims anys. I amb el valor de mercat global estimat en 15.100 milions de dòlars el 2020, les grans marques de cosmètica volen pujar al carro de la "bellesa neta". Així, per exemple, The Body Shop va anunciar recentment que s'ha compromès a fer que tots els seus productes siguin completament vegans per a 2023.
Moltes marques de cosmètics es consideren a si mateixes com a "lliures de crueltat" en el seu lloc web, però a la Xina, per llei, han de sotmetre's a proves amb animals. Tanmateix, moltes marques incloses en l'estudi van mostrar el seu compromís per ser ètics amb els seus productes venuts a la resta del món.
Marques com L'Oreal Paris, Sephora i Revlon també són compromeses amb el l'abastament ètic de la seva mica, un mineral que ajuda a agregar pigment al seu maquillatge, però que de vegades pot recollir-se a través de pràctiques poc ètiques com el treball infantil.
Gràcies a la pandèmia, s'ha posat en relleu el benestar dels empleats en les empreses, ja que les persones s'adapten a treballar des de casa i a l'estrès del confinament. Aquest aspecte també s'ha inclòs en l'estudi, a més de qualsevol iniciativa caritativa durant l'últim any.
Els proveïdors de marques de cosmètics generalment poden ser de països diferents a tot el món, per la qual cosa les empreses han de garantir que tots els mitjans de feina siguin justos i segurs. I amb l'estatus de B-Corp - que requereix que les empreses compleixin els més alts estàndards d'acompliment ambiental i social a través de la seva estructura de negocis, The Body Shop va ser l'única marca de bellesa que va passar aquests requisits.
D'altra banda, 36 marques van participar en una iniciativa benèfica durant l'últim any, sent la més comuna el Mes de l'Orgull. Entre aquestes marques s'incloïen M.A.C., Kiehl's, Jo Malone i Morphe.