Telefónica Brasil (Vivo) ha anunciat l'adquisició de la totalitat de les accions de Fibrasil en poder de Caisse de dépot et placement du Québec, que representen el 50% del capital social total de Fibrasil, mitjançant una inversió de R$ 850 milions (uns 131 milions d'euros).
Així, al tancament de la transacció –que està subjecta a l'aprovació de CADE i Anatel- Vivo tindrà el 75,01% del capital social total de Fibrasil, mentre que Telefónica Infra es manté amb el percentatge del 24,99%. D'aquesta forma, Telefónica S.A. passa a controlar indirectament el 100% de FiBrasil.
Amb aquesta operació, Telefónica reforça encara més el seu lideratge al sector de fibra al país brasiler, ja que li aporta escala i la possibilitat d'actuar amb flexibilitat sobre un actiu (la fibra) que és en el centre de l'estratègia de creixement de Vivo al Brasil.
En l'actualitat, Vivo dona cobertura a uns 30 milions de llars i empreses, distribuïts en 444 ciutats, i compte amb 7,2 milions de clients connectats.
Amb aquesta operació, es dona un fort impuls a l'estratègia de creixement de Vivo, amb un enfocament en l'oferta combinada de serveis fixos i mòbils. La solució Viu Total, que reuneix connectivitat residencial i mòbil en un sol pla, ja compta amb 2,7 milions de clients i creix un 77% anual.
Marc Murtra, president de Telefónica, reforça d'aquesta forma un dels mercats prioritaris del Grup, que actualment està immers en una profunda reflexió estratègica, els resultats de la qual es coneixeran abans de final d'any.
Des que és al capdavant de la companyia, Murtra ha accelerat l'execució de la desinversió en mercats d'Hispanoamèrica (després de vendre les operacions l'Argentina i el Perú, i arribar a acords de venda a Colòmbia, l'Equador i l'Uruguai) i està focalitzant l'activitat del Grup en les seves operacions prioritàries (Brasil, Espanya, Alemanya i Regne Unit).