El 21% dels espanyols va enviar algun paquet durant el primer semestre de l'any, segons dades del Panel de Hogares de la CNMC sobre paqueteria i postal, la xifra més alta en la sèrie d'aquest indicador que va arrencar el 2015.
L'indicador indica que el servei de paqueteria de Correus continua sent el més utilitzat pels ciutadans. Tanmateix, ha caigut més de quatre punts en quota de mercat l'últim any. Segons les dades del supervisor, el servei postal públic, presidit per Juan Manuel Serrano, perd la confiança de milions de clients quan els usuaris envien el major nombre de paquets de la història. Des de 2019 Correus ha perdut 15 milions d'usuaris, un 16,3%.
La caiguda de Correus és en benefici de SEUR, companyia liderada per Alberto Navarro, que guanya en confiança dels consumidors i creix cinc punts en quota en els sis primers mesos de l'any. Així la companyia privada líder en transport urgent a Espanya se situa, segons les dades del panell de la CNMC en un 14% de quota en serveis de paqueteria, només per darrere de la companyia pública.
SEUR que va lliurar el 2022 més de 120 milions de paquets i va facturar 890 milions d'euros ha impulsat l'últim any serveis innovadors per donar més flexibilitat i comoditat als seus clients i ha reforçat les seves solucions de lliurament fora de la llar com les taquilles intel·ligents i la xarxa de punts pick up i compta ja amb més de 5.000 punts de conveniència on els clients poden recollir les seves comandes. La companyia compta amb 10.000 professionals davant els més de 53.000 empleats de Correus, l'empresa estatal més gran per nombre de treballadors.
Malgrat que el sector postal va créixer un 10% l'any passat, Correos perd clients i xifra de negoci, que operadors privats com SEUR saben captar. Segons el registre postal només el 2022 es van incorporar 717 nous operadors, i sumen ja 2.894. A la companyia pública li creix la competència mentre cau la seva xifra de negoci que es va reduir un 6,7% el 2022.