Aquests dijous el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) ha recomanat a les empreses que tornin a enviar la documentació dels ERTO si la plantilla no ha cobrat l'atur. Resulta que hi ha hagut una sèrie de problemàtiques, com el cas d'una treballadora de l'Hospitalet que aquest mes ha rebut una prestació que la seva empresa no havia demanat. La història l'ha explicada aquest matí RAC1. 

Jèssica Centelles és una conductora d’autobús de l’Hospitalet de Llobregat i ha cobrat els diners d’un ERTO que la seva empresa no ha aplicat. En total, ha cobrat 1.200 eurps que no li pertoquen.

Centelles lamenta que “aquests diners no són nostres, i la meva indignació és que hi ha famílies que necessiten aquests diners”."He cobrat 1.200 euros del SEPE a principis d’aquest mes com si estigués en un ERTO. Hem cobrat tota la plantilla", ha dit a RAC1, 

Tal com ha explicat aquesta conductora d’autobús, “l’empresa va intentar aplicar un ERTO i li van denegar, i hem seguit treballant com sempre”. Tot i això, tan ella com la resta de la plantilla “hem cobrat del SEPE a principis de mes”. "Tinc companys que ells han cobrat l’ERTO que no els toca i la seva parella, que sí que hauria d’haver cobrat, no han rebut ni un euro", ha afegit.

Aquesta veïna de l’Hospitalet de Llobregat assegura que “a la vida laboral estàvem actius a la vegada al SEPE i a la nostra empresa” tot i que en cap moment se’ls ha aplicat un ERTO. Explica que, fins i tot, “a alguns companys, els han trucat del SEPE per preguntar quants fills tenen al càrrec per ajustar la prestació”.

Jèssica Centelles s'ha mostrat indignada perquè ara el problema és seu per tornar els diners que no li pertocaven. Explica que, des del SEPE els han dit que “hem d’avisar al banc perquè tornin els diners i, si no els tornem, ens enviaran una carta requerint que tornem els diners”. Però assegura que “hi ha bancs que ens diuen que no saben com fer-ho”.

El SEPE admet errors

L'organisme admetia ahir que alguns treballadors han cobrat sense tenir dret perquè els han inclòs en un expedient sense haver-hi de ser o perquè el seu DNI o número de compte s'ha enviat erròniament en nom d'un altre empleat. Per solucionar-ho, insten els treballadors que han rebut uns diners que no els corresponen a tornar l'ingrés i a presentar un escrit. En total el SEPE reconeix 17 causes d'errors i n'atribueix la majoria a la transmissió de dades per part d'empreses i gestories.