El sector del taxi es torna a mobilitzar a Barcelona. Aquest dijous, uns 400 taxistes s'han reunit a l'avinguda Maria Cristina per a iniciar una marxa lenta, que està col·lapsant la ciutat, fins a plaça Sant Jaume per a exigir que els vehicles VTC, principalment els d'Uber i Cabify, compleixin la normativa i una aplicació mòbil pública per al sector. Aquesta marxa dels taxistes, recorda molt a les anteriors vagues que va portar a terme el sector per tal d'impedir l'extensió de les VTC a la ciutat.

La marxa lenta ha estat convocada pels sis principals sindicats del sector a Catalunya, Élite Taxi, Stac, ATC, TLU, Anget Taxi i Pak Taxi, i el que volen és aconseguir una reunió amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el tinent d'alcalde de Seguretat, Albert Batlle, per exposar les seves exigències.

Incompliment de la llei

Un dels portaveus dels taxistes barcelonins, el del sindicat Élite Taxi, Alberto "Tito" Álvarez, ha assegurat abans de començar la marxa que la convocatòria serveix per a "denunciar una vegada més l'incompliment sistemàtic de les VTC de Cabify" de la normativa actual i el que ha descrit com a provocació constant al sector del taxi.

"Cabify s'està rient de la Guàrdia Urbana, dels Mossos d'Esquadra i de totes les institucions", ha exclamat Álvarez, que ha afegit que el sector no permetrà que, en les seves paraules, riguin d'ells. A més, ha assegurat que l'empresa usa una estratègia "de preus predatoris", alguna cosa que ha dit que acabaran denunciant i ha sostingut que el sector està sent constantment assetjat per multinacionals.

Per últim, Álvarez s'ha preguntat per què els agents de la Guàrdia Urbana "no se saben la normativa de les VTC" i ha assenyalat als responsables polítics com els causants que aquests agents no rebin la formació adequada.

La segona gran reclamació del sector en la marxa d'aquest dijous és la posada en funcionament d'una aplicació mòbil pública per a poder demanar un taxi. Álvarez ha assegurat que sempre els havien dit que era una quimera, però que ara han posat unes dates, febrer de 2022 per a iniciar la primera prova, que són "inassumibles per al sector".