Seat xifra entre 2.500 i 2.800 persones l'excedent de plantilla per la transició cap a la fabricació del cotxe elèctric, que comportarà una reducció d'un 30% de les hores de feina en comparació amb el de combustió. Així ho ha anunciat l'automobilística en la quarta reunió amb els sindicats per a negociar el conveni col·lectiu de l'empresa i que es va produir aquest dimarts. Fonts de Seat han confirmat que en una primera valoració de l'estructura actual de la plantilla estimen que hi ha 1.800 llocs de treball directes i 1.000 indirectes que podrien no tenir càrrega de feina amb l'electrificació del grup. L'empresa aposta per reorganitzar progressivament l'estructura per "garantir un model de negoci sostenible"

Alhora, la companyia creu que cal "definir el futur de Seat Components", la planta que el grup té al Prat de Llobregat, que fabrica caixes de canvi i que esperava rebre l'encàrrec de fabricar el motor elèctric. Fonts de l'empresa assegura que treballa per trobar "solucions alternatives a través de consens" amb els sindicats, en cas que es confirmi que qui s'endú la càrrega de feina és la planta d'Audi a Hongria. Seat recorda que "sense l'electrificació no existeix un pla B" i admet que la transició és "un repte" i per això estan fent "un gran esforç inversor" de més de 5.000 milions d'euros fins al 2025. L'empresa està a l'espera de participar en el PERTE del vehicle elèctric i connectat, a través del qual Volkswagen vol rebre recursos per instal·lar una planta de bateries a Espanya així com electrificar les plantes on es farien els vehicles urbans elèctrics del consorci alemany.

Ara, l'empresa assegura que el 20è conveni col·lectiu "ha d'impulsar la competitivitat de l'empresa per poder optar a una segona plataforma". Pel que fa a les demandes sindicals, que reclamaven tirar endavant l'electrificació sense tocar ni sou ni el personal, han assegurat que la implementació de les propostes "suposarien un augment del cost d'entre un 25 i un 30%", en una retribució salarial que ja està "entre un 15% i un 25% per sobre de la mitjana del sector".

Les reclamacions de CCOO i UGT

CCOO i UGT ja van reclamar a finals de febrer a Seat que el pla industrial que es negocia en la renovació del 20è conveni sigui "una prioritat" i van exigir a la direcció que concreti alternatives que assegurin el futur de la fàbrica de Components del Prat de Llobregat, que ara produeix caixes de canvis, de la mateixa manera que per la resta de centres, "garantint l'ocupació i les condicions laborals". Els sindicats majoritaris no veuen just que Seat estigui "pràcticament descartada" de les decisions que està prenent el grup Volkswagen per l'assemblatge de bateries i fabricació del motor elèctric, que "s'allunyen del que es va comprometre" a l'hora de rebre ajuts del PERTE i "deixen en aquests moments sense alternativa i futur" la planta del Prat.