El Saló Nàutic de Barcelona obrirà les portes del seu 60è aniversari amb una gran mostra flotant en sumar als tradicionals molls de la Fusta i d’Espanya, la Marina Port Vell, com a part de la seva superfície expositiva. Així, del 12 al 16 d’octubre, oferirà les principals novetats del sector amb l’objectiu de fomentar el seu creixement i expansió internacional. La fira, organitzada per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), comptarà amb una mostra significativa del mercat nàutic nacional i internacional amb la presència d’embarcacions de les principals empreses i marques. En concret, es preveu la presència de 200 expositors i 700 embarcacions

Un dels principals objectius del Saló és continuar contribuint al creixement del sector i fidelitzar els nous públics que han propiciat l’augment de la comunitat nàutica en els últims anys. A més, aquesta pròxima edició girarà al voltant de la innovació, la digitalització i la sostenibilitat com a grans eixos estratègics en línia amb les necessitats del sector. En aquesta línia, el president del certamen, Luís Conde, ha afirmat que “es tracta d’una edició molt especial, ja que el saló suma nous espais amb l’objectiu de seguir sent l’aparador comercial més gran de la nàutica espanyola, contribuir al creixement del sector i potenciar la seva transformació”. En aquest sentit, Conde ha afegit que el Saló “compta, per primera vegada, amb una zona en què es donaran a conèixer els últims avenços en innovació i sostenibilitat”.

Així, el moll de la Fusta acollirà ‘Innovation Dock’, una exposició on es mostraran les innovacions més disruptives del moment desenvolupades per destacades startups nàutiques tant nacionals com internacionals, juntament amb un pantalà sobre les aigües del port en què atracaran dos prototips d’embarcacions sostenibles, una propulsada per hidrogen i una altra, d’elèctrica. Aquest moll concentrarà, també, l’oferta flotant més gran en iots a vela i una destacada selecció en equipament, accessoris i serveis nàutics en terra que donarà forma a la zona ‘Sea Boulevard’. Per la seva part, els molls d’Espanya i Marina Port Vell presentaran una gran exposició flotant amb la millor selecció de iots a motor i catamarans de les marques líders a l’espai que rep el nom de ‘Marina Dream’.

Per la seva part, el secretari general d’ANEN, Carlos Sanlorenzo, ha manifestat en aquest sentit que “com a esdeveniment de referència per a la nàutica, el Saló Nàutic torna a apostar per arribar a nous públics de tot Espanya. Confiem que sigui una palanca per activar l’activitat comercial i que ajudi al tancament de l’any 2022, un exercici que s’està veient impactat de forma important per la incertesa dels mercats, la inflació desbocada i la crisi de subministraments que segueix afectant el lliurament d’embarcacions”. Per això, hi comptarà amb un programa de VIP Buyers per a tots aquells interessats a adquirir embarcacions de més de 15 metres perquè es puguin reunir, de manera privada i en exclusiva, amb les principals drassanes que participin en el Saló.

Noves aliances

Així mateix, i per donar suport al desenvolupament de la nàutica esportiva, el Saló Nàutic esdevindrà el principal col·laborador d'una sèrie de proves i regates que tindran lloc al llarg de tot aquest any com, per exemple, la Ruta de La Sal per a vaixells de creuer a vela, la WindsurferEuropeans 'La Brava Cup' de windsurf i la Solo Med per a embarcacions de la classe 6,50. En aquesta mateixa línia, el saló col·laborarà amb la celebració de la Copa Amèrica de vela que tindrà lloc el 2024, ja que es tracta d'una competició que confirma la vocació nàutica de Barcelona a la qual el saló contribueix des de la seva primera edició el 1963.

El director del saló, Josep Antoni Llopart, ha assenyalat que “el certamen vol estar al costat de tots els que formen part de la comunitat nàutica, per això apostem per donar suport a l'organització de diverses competicions i hem llançat, així mateix, un ambiciós programa continguts digitals per anar més enllà de l'esdeveniment presencial de cada any”. I és que, a més de la celebració presencial a l'octubre, el Saló Nàutic es complementa amb la plataforma digital Nautic 6.0 que opera els 365 dies de l'any per oferir tota mena de continguts relacionats amb la nàutica mitjançant un podcast (Gente de Mar), un programa de televisió (NauticTV) que s'emetrà, després de la celebració de l'esdeveniment, a NauticalChannel de Movistar+ i un nou bloc, Nautic News.