El futur més immediat de l'antiga Nissan avança per desencallar-se. El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent s'ha mostrat "molt optimista" amb la recerca d'avals perquè el hub de descarbonització (D-hub), el principal candidat a substituir l'antiga Nissan, pugui accedir a ajuts públics. "Estem en una fase definitiva del procés, s'han de donar passes que estan ben encaminades, però encara s'han de confirmar", ha assegurat Torrent en declaracions a l'ACN. Segons el conseller, "en els propers dies" s'acabarà de confirmar que el grup d'empreses liderat per QEV i Btech ha obtingut els avals de 80 milions per poder accedir als ajuts del PERTE del vehicle elèctric, que és l'estructura que ha triat el govern espanyol per vehicular els fons europeus. Torrent s'ha mostrat "convençut" que el procés de reindustrialització de Nissan que fa més de dos anys que s'allarga acabarà "amb èxit", és a dir, es donarà continuïtat als treballadors que van perdre la feina i no es perdrà teixit industrial ni pes de l’automoció. "Som prudents, tot i que molt optimistes", ha insistit.

 

Inversió financera

En aquests moments, el hub de descarbonització està negociant amb diferents entitats financeres els avals per accedir als 107,8 milions d'euros en ajuts del PERTE. El banc andorrà Andbank aportarà pràcticament la meitat de la quantitat que cal avalar i és el primer que va donar suport al projecte del hub. La quantitat restant, d'aproximadament 40 milions d'euros, l'aportaran bancs com CaixaBank, Santander i Banc Sabadell, en una operació que estarà combinada amb l'Institut Català de Finances (ICF). Així doncs, els bancs assumiran el risc de l'operació i l'organisme de la Generalitat farà contravalador. En un primer moment, l'ICF va oferir-se a posar els recursos directament, però va ser denegat per no tenir fitxa bancària reconeguda.

En paral·lel, la setmana que ve hi ha un dia a l'agenda marcat: serà dilluns 28 de novembre i l'empresariat català es reunirà amb els responsables de l'empresa xinesa d'automoció elèctrica, Chery, a la seu de Foment del Treball. Aquesta trobada es traslladarà, posteriorment, a la seu d'Acció on els fabricants xinesos també es reuniran amb el conseller d'Empresa, Roger Torrent. L'aposta per portar aquesta marca a Europa podria passar per Barcelona on ja van mostrar el seu interès en el passat i, ara, també veuen una oportunitat a la Zona Franca de Barcelona.