Prosegur Cash ha registrat un benefici net de 24 milions d'euros en el primer trimestre de 2025, la qual cosa suposa un increment del 35,1% respecte al mateix període de l'any anterior. Les vendes de la companyia van assolir els 516 milions d'euros, amb un creixement del 9,7%, impulsat per un sòlid augment orgànic del 13,3%.
El resultat operatiu, EBITA, es va situar en 61 milions d'euros, un 20,9% més que l'any anterior, representant l'11,8% de les vendes en termes relatius, la qual cosa implica una millora de 110 punts bàsics en marge any contra any.
Quant a la generació de caixa, Prosegur Cash ha aconseguit un Free Cash Flow de 5 milions d'euros després de finançar el seu creixement i continuar les seves inversions en CAPEX. A més, la companyia redueix el seu deute en 13 milions d'euros respecte al mateix període de l'any anterior i assoleix els 892 milions.
La companyia assenyala en un comunicat que un dels motors clau del trimestre han estat els Productes de Transformació, que inclouen solucions com Cash Today (digitalització de l'efectiu) i el negoci de Forex. Aquestes línies van créixer un 14,1%, amb una penetració del 33% sobre les vendes, davant el mateix període de l'any anterior.
RESULTATS PER REGIONS
Per geografies, Llatinoamèrica va concentrar el 61% de la facturació total, amb unes vendes de 314 milions d'euros, ajustat l'efecte divisa, la pujada va ser del 5,8%. En aquesta regió, els Productes de Transformació van créixer un 12,7%, assolint els 111 milions d'euros i representant ja el 35,4% del total. Es pot destacar l'inici de les operacions de la Joint Venture amb Euronet llançant el negoci de ATMs al Perú i a la República Dominicana.
A Europa, el grup va generar el 30% de les seves vendes, amb 156 milions d'euros, si bé la regió es va veure afectada per elements no recurrents i el calendari. Tot i així, els Productes de Transformació van créixer un 5,1%, amb una penetració del 30,9% sobre les vendes, assolint els 48 milions d'euros.
Finalment, la regió d'Àsia-Pacífic va representar el 9% de les vendes totals, amb 47 milions d'euros, el que suposa un creixement del 152,4% respecte al primer trimestre de 2024, impulsada per la integració de les operacions a l'Índia, consolidades des d'abril de l'any passat. En aquest mercat, els Productes de Transformació van augmentar un 132,8%, fins als 11 milions d'euros.