A prop del 70% dels consumidors ha canviat els seus hàbits de compra l'últim any per estalviar, segons les dades de l'Estudi 'Hàbits de consum dels compradors online a Espanya' realitzat per Ipsos Digital per a Amazon i presentat aquest dimarts, que assenyala també que el 90% dels enquestats fa compres online i d'ells un 55% fa més del 20% de les seves compres online.

El preu és el factor que més influeix a l'hora de fer una compra online, seguit dels descomptes, la rapidesa de lliurament i la qualitat dels productes. A més, una vegada realitzada la compra, el que més valoren els consumidors online són els lliuraments gratuïts, la rapidesa dels enviaments i una política de devolucions fàcils.

"Les conclusions de l'estudi d'Ipsos per a Amazon posen de manifest que el preu és un factor crític per als compradors online, però també ho són els lliuraments ràpids i gratuïtes, així com que les devolucions siguin senzilles. En aquest sentit, des d'Amazon, a més de tenir una política de preus baixos tot l'any, posem cada vegada més èmfasi en esdeveniments d'ofertes que permetin als nostres clients gaudir de grans estalvis al llarg de l'any. Respecte als lliuraments ràpids i gratuïts, els clients Prime gaudeixen d'enviaments 1 dia sense cost addicional i il·limitats en més de dos milions de productes i d'enviaments en 2 o 3 dies en milions de productes més" explica Alfonso Serrano, director de Consum d'Amazon.

El preu és clau en la decisió de compra, tant que per al 96% dels enquestats és important o molt important. Per edats, els compradors online més preocupats pel preu són la franja d'entre 50 i 64 anys. Curiosament entre els més joves, de 18 a 24 anys, ens trobem amb un 47% per als que el preu és molt important, i un 14% que assenyala és poc o gens important.

A causa de la sensibilitat al precio,los compradors online, en general, comparen abans de comprar. Així, 7 de cada 10 declara comparar el producte amb altres articles similars i altres marques, i el 65% compara el preu d'un mateix producte en diferents botigues.

L'enquesta assenyala també un canvi d'hàbits en les compres online. 6 de cada 10 enquestats reconeix que ha canviat els seus hàbits de compra l'últim any a causa del context econòmic duent a terme mesures d'"estalvi". Les categories més afectades per aquests canvis en el comportament de compra són la roba i calçat i la tecnologia/electrònica, curiosament les categories de productes que més es compren online.

Els més joves, consumidors entre 18 i 24 anys, són els que més han canviat els seus hàbits, amb un 30% que afirma que ara en compra menys en general i un 22% que està més pendent d'ofertes, promocions i fórmules que li permetin estalviar. En contraposició, els majors de 65 anys són els que menys reconeixen haver canviat els seus hàbits, i el 50% creu que té els mateixos comportaments de compra que abans, encara que un 22% si reconeix que compra menys que abans.

Ofertes

En aquest context en el qual el preu és un factor crític a l'hora de comprar, els períodes d'ofertes són cada vegada més rellevants per als consumidors online. Gairebé el 90% ha comprat en algun període d'oferta i el 21% reconeix que els aprofita tots. I per a això, als compradors no els importa canviar els seus hàbits i avançar o retardar les seves compres per aprofitar les ofertes: un 21% ho fa habitualment i gairebé la meitat ocasionalment. A més, la majoria guarda productes en "favorits" per comprar-los quan estiguin d'oferta.

Amazon destaca que els seus clients tenen ara l'oportunitat d'aprofitar 6 dies ofertes amb la 'Festa de les Ofertes de Primavera d'Amazon'. Del 20 al 25 de març, els clients podran accedir a centenars de milers d'ofertes en una àmplia gamma de productes de totes les categories, incloent grans marques com Asus, Colúmbia, Dodot, ghd, Levi's, Puma o Samsung, entre altres, i dispositius Amazon seleccionats com el Fire TV Cube, l'Echo Dot 5è generació o l'Echo Studio. A més, els clients poden continuar donant suport a les petites i mitjanes empreses comprant centenars d'ofertes de pimes, incloent marques com Pisamonas, Singularu, Olistic Science, Home & Living i FETEN, entre d'altres.

Estalvi

Segons l'estudi realitzat per Ipsos, no només hi ha un 67% dels enquestats que ja ha canviat els seus hàbits de compra, sinó que més del 60% dels té previst canviar-los en els propers dos anys i mostraran més atenció als preus, la sostenibilitat i el comerç online, i un 13% que preveu un increment en les seves compres online.

Entre les fórmules per estalviar, 4 de cada 10 consumidors reconeix que incrementa la despesa en períodes d'ofertes i el 24% té previst gastar més aquest any en aquells períodes que l'any anterior. A més d'aprofitar les ofertes, entre els mètodes per estalviar també tenen pes entre els consumidors online els cupons de descompte: més del 70% dels consumidors utilitzen codis de descompte o cupons almenys algunes vegades.