Logo Banc Sabadell Economia

Quan pensem en una startup normalment el primer que ve a les nostres ments és un projecte innovador, mai vist abans, però no sempre és així, perquè una startup també pot millorar allò que ja existeix, com el cas de Project Lobster, una empresa emergent nascuda a Barcelona que està revolucionant el món de les òptiques. I és que fins ara, segons assegura el seu fundador i CEO, Oscar Valledor, era un negoci amb molts intermediaris entre la fabricació de les ulleres i el vidre fins a arribar a les mans del client finals, una cosa que feia que el sector fos, i encara sigui, molt poc eficient i que el producte final acabés sent molt més car que el de fàbrica. 

Un cop vist això, Valledor es va proposar revolucionar el sector amb un doble objectiu, en primer lloc, eliminar tots aquests intermediaris per tal d'abaixar el preu i ser més competitius fabricant les seves pròpies ulleres i vidres, i combatre la gran fragmentació que viu el mercat òptic entre botigues minoristes i grans cadenes que reuneixen uns 10.000 emplaçaments a tot l'Estat. A més han estat capaços de digitalitzar el sector amb la seva plataforma de venda online sent capaços de fer arribar les ulleres al seu destí en menys de 24 hores. En definitiva Valledor assegura a ElNacional.cat que el seu objectiu era posar al dia el sector de l'òptica. És per això que des del seu naixement ja han aconseguit posar en marxa tres botigues i esperen tenir-ne 18 abans d'acabar el 2023 i portar així el seu projecte arreu de l'Estat. Més a llarg termini la idea és acabar-ne tenint unes 50 cap a l'any 2025. Ara bé, Valledor remarca també que el creixement ha de ser completament sa perquè l'objectiu no és cremar diners, sinó que l'empresa sigui rendible.

Per fer més pròxim el producte, Valledor explica que la majoria de la seva producció, vidres inclosos, es fa a Catalunya, tot i que una part dels productes encara s'han de fabricar a l'Àsia. I és que tal com assegura Valledor, més enllà de tot, la idea és provocar impacte, crear una empresa rendible que transformi un sector canviant les regles de joc per fer-lo més senzill i eficient tot abaixant els preus per als clients finals sense perdre ni gota de valor. 

 Per tal de portar tots els plans de l'empresa a terme, Lobster ha tancat una ampliació de capital d'1,2 milions d'euros per seguir millorant el producte i seguir la seva expansió dins de l'Estat i ser, a mitjà-llarg termini, els impulsors d'una nova manera de consumir l'òptica tot creant una nova divisió dins del sector, més assequible i amb més qualitat gràcies a guanyar eficiència tot oferint un producte innovador.

Com sorgeix la idea?

El vertaderament disruptiu de Lobster és que ha entrat en un sector plenament establert de la nostra societat, gran part de tots nosaltres portem ulleres o en portarem en algun moment de les nostres vides, i l'ha transformat aportant un nou valor al negoci. Ara bé, com sorgeix la idea? Doncs sorgeix de quan Valledor es va haver de comprar les seves primeres ulleres en una fama òptica barcelonina. En el procés, costós i lent, va veure que alguna cosa no anava bé i per a ell va ser un tràmit feixuc i llarg del qual no va sortir del tot content. Anys després, un cop arribat a la universitat va decidir tirar endavant el projecte gràcies al concurs Santander Explorer, i la resta és història.