A partir del l'any 2040 l'Estat espanyol no matricularà turismes o furgonetes que emetin diòxid de carboni (CO2), és a dir vehicles diésel i benzina. Inclou també els vehicles híbrids i de gas natural. Només el elèctrics, els moguts per hidrogen o qualsevol altra tecnologia 100% neta, podran ser comercialitzats i matriculats a l'Estat espanyol, segons el document de treball de la futura Llei de Canvi Climàtic i Transició Enérgética que ha elaborat el govern espanyol.

Segons les previsions amb les quals treballa el govern espanyol, l'any 2050 estaria prohibida la circulació de tots els turismes que emeten de forma directa diòxid de carboni.

Mobilitat sense emissions de CO2

La norma que prepara l'executiu de Sánchez incideix en la importància de promocionar la mobilitat "sense emissions" i en què aquest és un dels canvis més rellevants que s'han d'escometre durant les properes dècades per aconseguir la completa "descarbonización" de l'economia espanyola en la segona meitat del segle XXI.

Per fer-ho, l'esborrany de la llei fixa com a objectiu aconseguir, l'any 2050, un parc de turismes i vehicles comercials lleugers sense emissions directes de diòxid de carboni, i planteja que a partir de 2040 ja no es permetrà la matriculació i venda d'aquest tipus de turismes.

La llei establirà a més l'obligació que tots els municipis amb més de 50.000 habitants hauran de comptar amb "zones de baixes emissions" abans de l'any 2023.

Respecte al transport per carretera, l'executiu té previst elaborar un estudi sobre l'establiment de gravàmens als vehicles pesats de transport de mercaderies per l'ús de determinades infraestructures.

Punts de recàrrega pels vehicles elèctrics

La norma preveu fixar com a obligatori la instal·lació de punts de recarrega elèctrica en les instal·lacions de subministrament de combustibles i carburants en diferents terminis i en funció del seu volum de vendes.