Noucor, companyia quimicofarmacèutica orientada al negoci B2B i impulsada per MCH Private Equity, va tancar el 2022 amb una facturació de 100 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 25% respecte a l'anterior exercici. Així mateix, en el seu primer aniversari la companyia ubicada a Palau-Solità i Plegamans (Barcelona) va invertir 8 milions d'euros en les seves tres plantes productives, va destinar 7 milions d'euros a I+D i va generar 30 nous llocs de treball.
El seu primer any d'etapa Noucor ha consolidat el seu posicionament amb un model de negoci B2B centrat en el desenvolupament i comercialització de productes innovadors i medicaments genèrics. La companyia, que és present a més de 100 països, va assolir el 2022 mercats de referència com la Xina, l'Aràbia Saudita i els Emirats Àrabs Units amb productes clau com l'antihistamínic Rupatadina.
El CEO de Noucor, David Perdigó, ha posat de relleu els primers resultats de la companyia. "El nostre primer any ha estat marcat per uns excel·lents resultats econòmics i una inversió rècord de 15 milions d'euros en I+D i infraestructures, que ens permetran continuar innovant i potenciar els nostres plans de sostenibilitat, especialment en la nostra planta Urquima", va dir.
Perdigó també va destacar l'arribada a nous mercats estratègics com el xinès, en qui Noucor va aterrar el 2022 amb Rupatadina. Amb aquest antihistamínic, la companyia espera assolir el 2026 un 20% de la quota de mercat que ara està en mans de còpies. "La Xina és el segon mercat en potencial d'antihistamínics a nivell mundial, només per darrere del Japó. Es tracta d'un mercat de difícil accés, molt proteccionista, però en el que cada vegada es valora més la qualitat dels fàrmacs", ha subratllat el conseller delegat de Noucor. Al llarg de 2022, aquest fàrmac també es va consolidar en mercats clau com el Japó (país on ja ocupa el segon lloc en quota de mercat d'antihistamínics), el Canadà i Europa, la qual cosa demostra "la gran capacitat de Noucor per competir al mercat internacional".
Fons europeus
En el seu primer aniversari, la companyia ha obtingut fons europeus Next Generation per finançar un projecte de millora de la sostenibilitat de la planta Urquima, en Sant Fost de Campsentelles (Barcelona), i que es desenvoluparà entre 2023 i 2024. L'objectiu de Noucor és reduir en més d'un 60% l'emissió de compostos orgànics volàtils alliberats a l'atmosfera, que se situaran a nivells molt per sota dels límits legals establerts. Així mateix, es reduirà en un 80% el volum d'aigües residuals generades i es reaprofitarà l'aigua neta obtinguda després del procés d'evaporació.
La inversió total prevista per a aquest projecte és de 6,1 milions d'euros, i el finançament europeu concedit a través del Govern central consisteix en una subvenció a fons perdut de 617.000 euros i un préstec de 4,3 milions d'euros.
L'aposta de Noucor per la sostenibilitat també s'ha vist reflectida en la seva aposta per l'energia solar. A mitjans de l'any passat, la companyia va començar a funcionar amb 4.000 plaques solars a Palau-Solità i Plegamans, que li atorguen més d'un 20% d'autoconsum energètic. Noucor també ha reduït el 45% del consum d'aigua en aquestes instal·lacions i col·labora amb el projecte local de reaprofitament d'aliments 'Recooperem'.
Previsions el 2023
En el marc de l'aposta estratègica de Noucor per les seves plantes productives, el 2023 la companyia té previst destinar un total de 7,8 milions d'euros a les tres de què disposa: la planta de química fina Urquima, la farmacèutica i la de complements alimentaris, aquestes dues últimes ubicades a Palau-Solità i Plegamans, on també es troba la seu de Noucor. Un altre dels principals objectius de la companyia per a aquest any és invertir 9 milions d'euros en I+D, la qual cosa suposa un augment de dos milions d'euros respecte a la inversió realitzada el 2022. Així mateix, l'objectiu de facturació al tancament de l'any és de 115 milions d'euros.
A nivell de negoci, Noucor també està treballant en l'expansió de determinats fàrmacs a nous mercats. És el cas de Rupatadina, que després de la seva arribada a la Xina el 2022 té previst per a 2026 el seu llançament als Estats Units.
En aquest sentit, la companyia ja ha posat en marxa els assajos clínics per poder presentar el dossier de registre a la FDA el 2024. Mercats com Austràlia i Nova Zelanda també són entre els objectius de Noucor per a Rupatadina, antihistamínic per al que també treballa en nous desenvolupaments.