Només el 5,6% dels comerços espanyols considera que la implantació de l'euro digital tindrà un efecte positiu per als seus negocis, segons un estudi realitzat per Prosegur Cash que ha tingut en compte l'opinió de més de 500 establiments comercials del nostre país.

Aquest nou mètode de pagament, impulsat pel Banc Central Europeu, ha entrat en una nova fase de preparació aquest mes d'octubre passat i està cridat a conviure amb l'efectiu, les targetes de crèdit o les criptomonedes.

A través d'una enquesta s'han analitzat establiments de diferents sectors, com farmàcies, gasolineres, loteries, estancs, restaurants i petits (fins a 3 empleats) i mitjans (entre 3 i 7 empleats) establiments de moda i alimentació. Els més optimistes amb l'arribada de l'euro digital són les estacions de serveis i gasolineres, amb un 10,6%, seguits de prop per les farmàcies, 9,8%.

D'altra banda, els petits i mitjans establiments d'alimentació (20%) i les Loteries de l'Estat (14,5%) expressen una resistència més gran, amb un percentatge significatiu que anticipa un impacte negatiu.

Desconeixement

Un aspecte rellevant que es destaca en l'estudi és el gran desconeixement sobre l'euro digital. En aquest sentit, 4 de cada 10 responsables d'establiments, concretament un 39,5%, manifesten el seu desconeixement a l'hora de poder valorar com els afectarà l'arribada d'aquest nou mètode de pagament.

A més, en una línia semblant, a prop de la meitat dels establiments espanyols, un 45,3%, creuen que l'euro digital no tindrà un impacte significatiu (sigui positiu o negatiu) en els seus negocis. Sobre aquest últim punt, Andalusia, amb un 80%, és la comunitat autònoma en la qual els comerços consideren que l'euro digital tindrà menys repercussió en la seva activitat; seguida per Castella i Lleó, amb el 77,4%, i Galícia, amb un 73,3%. En l'altre extrem, només el 20% dels establiments de Madrid creu que aquest nou mètode de pagament no tindrà un impacte significatiu.