Mutua Madrileña ha decidit invertir més de 1.100 milions d'euros en El Corte Inglés, en adquirir el 8% del capital del grup de distribució per 555 milions d'euros i firmar una aliança estratègica per a la venda en exclusiva d'assegurances i fons d'inversió, per la qual paga 550 milions més.

Les dues companyies han segellat una aliança estratègica que permetrà a El Corte Inglés ampliar la seva oferta d'assegurances i que es concreta que Mutua compra el 50,01% de les dues societats del grup de distribució que desenvolupen l'activitat asseguradora, és a dir, SECI (Assegurances de Vida i Accidents) i CESS (Corredoria d'Assegurances).

L'operació ha estat aprovada aquesta mateixa setmana pels consells d'administració d'ambdues empreses, que queden en espera que s'obtinguin les autoritzacions administratives pertinents i preveuen el manteniment del 100% de l'ocupació.

Després d'aquest acord, la Mútua es convertirà en el proveïdor en exclusiva d'assegurances de vida i de no vida i de fons d'inversió per al grup de distribució, per tal de "millorar l'oferta i el servei d'assegurances i assessorament patrimonial als clients d'El Corte Inglés".

A més, el Grup Mútua se suma "al projecte de futur d'El Corte Inglés" en adquirir un 8% de la seva capital, procedent de l'autocartera, per 555 milions d'euros, un percentatge que permetrà al president de la companyia d'assegurances, Ignacio Garralda, entrar en el consell d'administració del grup de distribució. L'acord preveu el manteniment de la marca Segurs El Corte Inglés i facilitarà ambdues empreses "una capacitat més gran de creixement del negoci d'assegurances, així com més vinculació i fidelització dels clients".

Respecte a l'activitat de gestió d'actius, Mutuactivos distribuirà en exclusiva la seva cartera de productes d'estalvi i inversió entre la base de clients d'El Corte Inglés a través de tots els canals i xarxes comercials del grup de distribució. El Corte Inglés compta en l'actualitat amb més de 2.000 punts de venda amb presència en la major part del territori nacional, a Portugal i en diverses localitzacions internacionals.

Els seus centres reben més de 700 milions de visites presencials a l'any i uns 500 milions de visites a través dels seus canals en línia, la qual cosa el converteix en un dels venedors "online" més importants d'Espanya. Per la seva part, el Grup Mútua continua estenent els seus canals de distribució, després de ser pioner en la posada en marxa del canal directe i entrar fa deu anys al canal banca-assegurances de la mà de CaixaBank amb la compra del 50% de SegurCaixa Adeslas.