L'italià Luca de Meo deixa la presidència de Seat, segons ha fonts de l'empresa automobilística. De Meo ha deixat el càrrec a petició pròpia i de mutu acord amb el Grup Volkswagen i seguirà formant part del grup "fins a nou avís". En el comunicat, Seat informa que el vicepresident de Finances de SEAT, Carsten Isensee, afegirà a les seves funcions, de moment, la presidència de Seat. Els canvis en el comitè executiu de Seat tenen efecte des d'avui.

Des de fa alguns mesos el nom de Luca de Meo ha sonat amb força per liderar el grup Renault. Fonts coneixedores de les negociacions han explicat a Efe que De Meo està acabant d'ultimar la seva desvinculació completa amb el grup Volkswagen, encara que la marxa de Seat ja s'ha tancat.

Amb De Meo al capdavant, Seat ha tancat el 2019 amb un rècord de vendes, amb més de 542.800 vehicles venuts fins al novembre i un increment del 10,3% respecte al mateix període de l'any anterior. De Meo, que presidia la companyia des de l'1 de novembre del 2015, l'ha catapultat cap a l'èxit empresarial en només quatre anys. 

A més, De Meo ha impulsat també el desenvolupament de la primera plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen. La nau s'instal·larà a Martorell i s'hi crearan models per sota els 20.000 euros. L'empresa ha anunciat també la creació d'una nova unitat de negoci basada amb la mobilitat urbana. Dins d'aquesta vertical, ha presentat la seva primera motocicleta, totalment elèctrica.

Aposta per Catalunya

Una altra de les característiques de la presidència de De Meo ha estat l'aposta per Catalunya. Els noms de Seat Tarraco o Seat el-Born són una mostra de l'aposta de l'empresa pel territori, que per primera vegada tria noms de localitzacions catalanes pels seus models.

De Meo també va resistir a les "pressions" rebudes després de l'1-O per tal que la companyia canviés de lloc la seva seu social, segons va confirmar el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero. En declaracions durant l'acte anual de presentació de resultats, De Meo va assegurar que l'empresa mantindria la seu a Catalunya "mentre el debat polític no afecti la seva activitat".

En els últims mesos de presidència, De Meo ha hagut de fer front a l'incendi del seu proveïdor Faurecia, que va provocar una aturada en la producció. Davant aquesta situació, la direcció va plantejar la possibilitat d'aplicar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal, que hauria afectat 6.600 persones.

Finalment, l'empresa va desestimar aquesta solució en considerar-ho una "aturada tècnica". Els sindicats i la companyia van acordar treballar el 18, 19 i 20 de desembre, que inicialment no eren de producció, per recuperar al voltant de la meitat dels vehicles que es van deixar de produir en el moment de l'incendi. La resta de la producció es recuperarà al llarg de 2020, segons es va acordar.