S'apropa Black Friday, un dels moments comercials més importants de l'any a tot el món. En aquest marc, i juntament amb el passat Singles' Day, l'operador logístic DB Schenker, especialitzat en la gestió de la cadena de subministrament, ha previst increments d'entre el 40 % i el 50 % en el volum de comandes d'ecommerce gestionats per la companyia al novembre.

L'empresa afronta el repte de donar servei en aquesta data assenyalada, tret de sortida de les compres nadalenques, amb la implementació de tecnologies innovadores per a l'automatització dels seus magatzems, al mateix temps que promou pràctiques d'economia circular entre els seus clients, en línia amb el seu compromís amb impulsar un comerç més responsable amb el medi ambient.

Per a DB Schenker, gestionar amb èxit l'augment d'entre el 40-50 % en les vendes resideix en la implementació de sistemes avançats que permetin una gestió eficient i ràpida de les comandes. Aquests sistemes no només agiliten el processament d'alts volums de productes, sinó que també asseguren un lliurament puntual durant períodes d'alta demanda, com Black Friday.

En aquest sentit, la companyia ha instal·lat en un dels seus magatzems a Gotemburgo (Suècia) AutoStore, un avançat sistema que permet el maneig eficaç de comandes online i processos de devolució, a través de l'ús de robots de magatzem automatitzats que gestionen i recuperen contenidors avalats per un programari intel·ligent.

Andre Lehnen, Global Business Development Manager de Ecommerce de DB Schenker, ha explicat que "és imprescindible la innovació constant, la qual cosa es tradueix en magatzems d'ecommerce altament automatitzats amb robots, per exemple, però també solucions digitals per a la cadena de subministrament, basades en dades, per respondre tant a les demandes dels nostres clients com a les tendències del mercat".

Així mateix, l'operador integra solucions d'economia circular que faciliten la devolució de productes i que incentiven la renovació i revenda entre els seus clients. "Atesos els creixents costos i els colls d'ampolla que estem experimentant actualment a la producció, és més important que mai trobar maneres de reutilitzar els productes. La nostra experiència ens mostra que els nostres clients estan cada vegada més disposats a adquirir productes de segona mà", ha comentat Lehnen.