Restalia, multinacional espanyola de restauració organitzada, va tancar l'exercici 2022 amb un fort creixement en totes les seves xifres de negoci, impulsat per l'increment de les vendes a totes les seves ensenyes: 100 Montaditos, The Good Burger, Cerveseria La Sureña, Panther i Pepe Taco.
La facturació assolida pels franquiciats de la companyia va augmentar en un 24% el 2022 respecte a l'exercici anterior, arribant als 284 milions d'euros. Per la seva part, la matriu de Restalia va tancar el passat exercici amb un resultat consolidat de 8,3 milions d'euros, prop d'un 8% més que el 2021.
De la mateixa manera, la multinacional va tancar el 2022 amb més de 2.000 punts de venda, la qual cosa suposa un increment de l'11% respecte a 2021. Igualment, al llarg de l'any passat, les ensenyes de Restalia van atendre als seus establiments a més de 80 milions de clients, la qual cosa representa un 12% més.
Virginia Donado, directora general de Restalia, preveu que la xifra de negoci continuï creixent a doble dígit el 2023 i va dir que "els bons resultats assolits durant el primer semestre ens permeten continuar sent optimistes, no només en facturació, sinó també en nombre d'obertures i operacions comercials, que passen per inaugurar 100 noves unitats de negoci aquest any, confirmant així el bon comportament de la nostra companyia".
Consolidació
La companyia es troba en ple pla de creixement internacional, així com de consolidació de totes les seves ensenyes al mercat nacional. En aquest segon punt, Restalia aposta per l'obertura de totes les seves ensenyes a tots els racons del territori nacional, des de les seves marques més emblemàtiques com 100 Montaditos i TGB fins al rellançament de La Sureña o les seves dues marques més joves, Pepe Taco i Panther, en diferents formats i en noves localitzacions.
L'expansió internacional continua sent un dels punts clau de la companyia per al seu model. Després d'un any de proliferació al país veí, Portugal, Restalia ha comunicat aquest any l'obertura de dos nous establiments a Miami i ha anunciat aquest any la previsió d'assolir 400 unitats de negoci fora de les nostres fronteres el 2030 de tal manera que el mercat internacional representi el 30% del total de la seva cartera.
Restalia s'ha coronat, juntament amb McDonald's, Alsea i RBI, com una de les "Big four" de la restauració organitzada del nostre país. Els quatre grans de la restauració sumen en el seu conjunt gairebé mig centenar d'obertures l'últim any i sumen un volum de negoci de més de 4.000 milions d'euros, amb prop de 4.000 establiments operatius i han impulsat el creixement dels restaurants en un 10% des del final de la pandèmia.