Sportian serà la nova identitat de LaLiga Tech, el proveïdor de solucions de transformació digital per al sector global d'esports i entreteniment. De la mà de Globant, que posseeix el 51% d'aquesta filial després de la joint venture firmada amb la patronal del futbol professional espanyol el 2022, Sportian consolida l'aposta realitzada per LALIGA el 2021 per "reinventar la indústria de l'esport i l'entreteniment a través de tecnologia especialitzada".

Aquesta nova imatge s'ha presentat en un esdeveniment exclusiu a l'Estadi Cívitas Metropolitano de Madrid, al qual van acudir George Hanna, CTO de Los Angeles Clippers; Nacho Fresco, director de Tecnologia en FIFA; Arno Lycke, Digital i BI Mànager a Pro League; Bill Goren, Major League Rugby Deputy Commissioner; Ludmila Da Silva, jugadora de futbol a l'Atlètic de Madrid; Leanne Bats, Head of Web3 de New Zealand Rugby; i Jorge Garbajosa, president Fiba Europa, entre molts d'altres, i en el que es va parlar de "la importància d'aquesta aliança i del compromís per revolucionar el món de l'esport".

Amb aquesta evolució es combina "l'extensa experiència de Globant en la transformació de negocis i indústries a través de la tecnologia, i l'experiència de LALIGA com líder al sector del lleure i l'entreteniment creant experiències úniques per als aficionats al futbol i l'esport", segons un comunicat emès per ambdues organitzacions.

El CEO de Globant, Martín Migoya, va destacar que "amb Sportian consolidem la nostra força innovadora i el nostre compromís amb el món de l'esport per reinventar l'experiència del fan. Volem que els nostres clients puguin potenciar la seva connexió amb els seus seguidors, tant en viu com digitalment."

Per la seva part, el president de LALIGA, Javier Tebas, va explicar que "després de crear LaLiga Tech ens vam adonar que necessitàvem un soci per poder créixer, ja que les empreses tecnològiques avancen molt ràpid. Primer pensem en un soci financer i parlem amb algun fons, però decidim que era millor associar-se amb un soci industrial, expert en tecnologia. I és llavors quan va aparèixer Globant el millor soci possible per a aquest projecte".

Així mateix, el CEO de Sportian, Alejandro Scannapieco, va afirmar que "el pas a Sportian representa un fort compromís amb la innovació, on la tecnologia més disruptiva es troba amb la passió per l'esport i l'entreteniment. Amb Sportian busquem redefinir les experiències dels fans, millorant l'ús de les dades i l'essència mateixa de la indústria".

La nova era que inaugura avui Sportian estarà basada en l'ús de noves tecnologies com la Intel·ligència Artificial i les aproparà al món de l'esport mitjançant tres noves línies de negoci. La primera d'elles, 'Ignite your fan experience', disposarà de productes digitals per augmentar audiències i millorar l'experiència digital de fans; la segona serà la d''Empower your sports teams', que se servirà de plataformes com Mediacoach, les quals milloren el rendiment d'equips amb dades en temps real; i 'Supercharge your organization' oferirà solucions per a la transformació end-to-end de propietats esportives.