Posar èmfasi en el llenguatge inclusiu i no sexista com a eina per avançar en la igualtat real entre dones i homes, és la peça clau de la campanya de sensibilització La dona invisible, que Havas Group llança amb motiu del Dia Internacional de la Dona. L'objectiu és impulsar l'ús d'un llenguatge inclusiu que no invisibilitzi ningú i fer una crida a professionals i a la societat per a conscienciar sobre la importància de com dir les coses per no deixar fora ningú.

"La nostra matèria primera és la comunicació i moltes vegades fem servir el llenguatge utilitzant el masculí en genèric. Educacionalment, ens ho han inculcat i ho fem constantment, només que no ho veiem. Cada vegada que parlem de "el consumidor" o de "clients" caiem en aquest llenguatge no inclusiu i invisibilitzem les dones", va manifestar a Servimedia Ana Castro, responsable de comunicació d'Havas Group Spain.

Aquesta campanya s'integra dins d'Havas Impact+, marca global que recull totes les accions d'ESG de la companyia a fi d'impulsar un canvi positiu en la societat, gràcies al poder de les idees creatives i la comunicació. Ha estat desenvolupada per un equip multidisciplinari de voluntaris i voluntàries del Grup, al costat del departament de gestió del talent, recursos humans i l'equip creatiu d'Arnold, pertanyent a Havas Group. La companyia també engegarà un cicle formatiu sobre 'llenguatge inclusiu' als equips creatius i professionals de la companyia.

"Donem per fet que el masculí és el 'genèric' o que el llenguatge inclusiu és sol és una qüestió formal. Però la realitat és que el llenguatge inclusiu és molt més. És no deixar a ningú fora, és reconèixer la importància de la dona en la nostra societat", va afegir Castro. 'La dona invisible' arribarà a tota la ciutadania a partir d'un gran desplegament de cartelleria i imatge en punts estratègics del circuit mobiliari urbà digital a la ciutat de Madrid, marquesines, Centres Comercials i en els cinemes de Callao i Palau de la Premsa, amb pantalles digitals de gran format.