Carlos Alcaraz es va convertir diumenge en el tennista més jove en guanyar tres Grand Slam en diferents superfícies: Ronald Garros (2024), US Open (2022) i Winbledon (2023). Aquesta explosió del tennista espanyol de només 21 anys va molt més enllà de l'esportiu i és que les grans marques i els principals patrocinadors del món del tennis es rifen a Alcaraz, que en pocs uns anys ha multiplicat la seva cartera de patrocinadors.

Marques com Isdin, Rolex o Nike es van anticipar a l'explosió mundial del tennista espanyol i el van convertir en imatge de la seva firma. A més de les seves condicions i qualitat són la raqueta, aquestes firmes busquen valors com la humilitat, el treball i la capacitat d'aprenentatge que els converteixen també en referents per a la societat i entre els més joves.

Joventut, èxit, esforç, somriure, espontaneïtat, sacrifici... són alguns dels ingredients que els grans patrocinadors consideren fonamentals a l'hora de 'fitxar' un esportista com a imatge de la seva marca. I tots aquests requisits els compleix l'esportista del moment, Carlos Alcaraz.

Entre els molts patrocinadors Alcaraz compta amb el suport de firmes espanyoles com ISDIN o El Pozo, de les quals és ambaixador. En el cas d'ISDIN, laboratori espanyol líder en dermatologia i fotoprotección, Alcaraz porta temps com a ambaixador de la marca per ajudar en la conscienciació sobre la importància de la cura de la pell i en especial sobre la fotoprotección a la pràctica de l'esport a l'aire lliure.

Al marge de les companyies espanyoles, els espònsors més importants del tennista espanyol, que li acompanyen des de fa anys són Nike i Rolex. Alcaraz porta amb Nike, la firma que ha estat lligada a jugadors com Nadal o Federer, des de 2019. En el cas de Rolex, marca associada des de fa anys al món del tennis i també patrocinador de Rafa Nadal, Alcaraz porta lluint els seus rellotges des de 2022.

En la nòmina de marques que s'associen al fenomen Alcaraz hi ha BMW, Calvin Klein o Babolat. Amb aquesta última, el tennista murcià porta utilitzant els seus requetas des que tenia 10 anys i estarà lligat a la firma almenys fins a 2030. Babolat porta unit des dels 10 anys i continuarà utilitzant les seves raquetes almenys fins a 2030.

Segons les dades publicades per la ATP, només durant l'any passat, Carlos Alcaraz va ingressar una quantitat propera als 7 milions d'euros. A més, tal com llança el mateix informe de la ATP, el tennista murcià s'hauria embutxacat al llarg de la seva carrera professional sobre les pistes un total de 26,54 milions d'euros. A més de les xifres dins de la pista|camp, s'estima que l'espanyol ingressa uns 20 milions d'euros en patrocinis i espònsors.