Segons dades de l'ICEX, les exportacions espanyoles van superar els 380.000 milions d'euros el 2024, amb avenços destacats en els àmbits agroalimentari, automobilístic i de serveis digitals. Més enllà dels resultats econòmics, aquesta expansió exterior també enforteix la projecció de la marca Espanya, associada cada vegada més a la innovació, la sostenibilitat i la qualitat.

Buscar oportunitats més enllà del territori nacional s'aferma com una de les principals vies de creixement per al teixit empresarial espanyol. Grans empreses de sectors com la moda, l'energia o la tecnologia reforcen la seva presència a l'exterior en un moment de desacceleració del consum intern i de creixent competència global.

Marques com Inditex o Mango han contribuït a situar el sector tèxtil espanyol com a referent global; empreses com Iberdrola, Acciona o Ferrovial impulsen infraestructures i projectes energètics al llarg del planeta; i l'ecosistema tecnològic espanyol comença a guanyar visibilitat en mercats europeus i llatinoamericans. Aquestes iniciatives no només generen negoci, sinó que reforcen el posicionament internacional d'Espanya com un país competitiu i amb capacitat de lideratge.

L'esport professional no és aliè a la tendència global de diversificar ingressos, impulsar la innovació i reforçar la projecció internacional. Competicions com la Premier League, l'NBA o LALIGA estan transformant els seus models per adaptar-se a un mercat cada cop més globalitzat. En el cas espanyol, el pla LALIGA IMPULSO, desenvolupat juntament amb el fons CVC, ha canalitzat prop de 2.000 milions d'euros cap a la modernització d'estadis, la digitalització i el desenvolupament internacional dels clubs. A això s'hi suma una estratègia d'internacionalització sense precedents, amb presència a 34 països a través d'11 oficines des de les quals l'organització promou acords estratègics, reforça la connexió amb els aficionats i consolida el posicionament del futbol espanyol com una de les lligues més sòlides i reconegudes del món.

En aquesta mateixa línia, el president de l'RFEF, Rafael Louzán, va subratllar aquesta setmana al Nueva Economía Fórum la importància de mantenir aquesta visió global i continuar amb la promoció internacional del futbol espanyol, fins i tot amb iniciatives com la de celebrar partits fora de les nostres fronteres. “La promoció de LALIGA fora d'Espanya és molt important i cal reconèixer els qui generen els recursos, com el gran motor dels drets audiovisuals. A més, es posava en marxa una idea de promoció, probablement la millor del món, en un gran país com era els Estats Units”, va assenyalar.

L'obertura a nous mercats i la inversió en internacionalització es consoliden així com una estratègia comuna entre empreses i competicions esportives. En un context global en transformació, Espanya reforça el seu posicionament a través de la innovació, la diversificació i la promoció de la seva marca país.