La companyia líder mundial en subscripcions de viatges i una de les empreses més grans de comerç electrònic d'Europa, eDreams Odigeo, va publicar aquest dimarts els seus resultats anunciant que el nombre de membres Prime supera els 6,2 milions de subscriptors després de registrar un creixement interanual del 32% i es preveu un augment d'almenys un milió de subscriptors més durant l'any fiscal.
Els ingressos de eDreams van créixer un 2% fins als 160 milions d'euros durant el seu primer trimestre fiscal 2025, finalitzat el 30 de juny, mentre que els ingressos 'cash' van créixer un 4%, amb un total de 173,5 milions d'euros.
En aquest sentit, eDreams ha destacat que els ingressos procedents de Prime, el seu pioner programa de subscripció, han crescut un 22%, representant ja el 67 % del total. Els beneficis marginals van augmentar un 16%, fins a 60,0 milions d'euros.
El benefici net va ser positiu en termes ajustats, assolint els 2,6 milions d'euros, amb un augment interanual del 145%. Tanmateix, s'anota unes pèrdues netes d'1,2 milions d'euros per l'augment dels costos tecnològics.
Per la seva part, la companyia ha constatat un nou creixement en la rendibilitat amb un resultat brut d'explotació (Ebitda) 'cash' que va assolir els 36 milions d'euros al començament de l'any fiscal 2025 (+23%), en tant que l'Ebitda ajustat va créixer un 13%, fins als 22,6 milions d'euros.
En paral·lel, el nombre de membres Prime registrat per la companyia ha crescut un 32% interanual, fins a assolir els 6,2 milions, amb unes altes netes que s'han situat en 409.000 entre abril i juny. Encara que s'espera certa volatilitat en les altes netes trimestrals a causa dels patrons d'estacionalitat, la previsió és que el negoci aportarà almenys un milió de subscriptors més al terme del present any fiscal.
Segons es va informar la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l'execució estratègica en curs de eDreams Odigeo situa els objectius autoimposats per a 2025 a l'abast de la mà. Per al final de l'any fiscal actual, l'empresa està en línia de complir els objectius preestablerts de 7,25 milions de subscriptors de Prime i un Ebitda Cash de 180 milions d'euros o més.
El conseller delegat de la compañía,Dana Dunne, va assenyalar que la companyia ha iniciat "el nostre any fiscal amb un primer trimestre excel·lent, caracteritzat per una rendibilitat en alça, una expansió significativa de la nostra base d'abonats i una notable millora dels marges, tal com vam dir que faríem." "A mesura que ens apropem a la culminació d'aquest full de ruta, els fonaments que hem construït en els últims anys ens han preparat per a un èxit continuat i el potencial de creixement més enllà de 2025 és immens", va concloure.