La indústria del luxe gaudeix de bona salut i, després de l'aturada que va suposar la pandèmia a nivell global, ha tornat a recuperar dinamisme i ha crescut amb força, esquivant la incertesa econòmica. El sector d'alta gamma a Espanya va moure 17.700 milions d'euros el 2022, el 4,5% de la facturació a Europa i l'1% mundial, segons dades recents del Cercle Fortuny amb l'anàlisi de McKinsey & Company.

Per segments, els béns i objectes personals representen gairebé la meitat de les vendes i en ell juga un paper fonamental el mercat espanyol de l'alta joieria, que s'ha refermat com a segment en constant evolució de la mà de firmes capdavanteres i referents en l'àmbit nacional i internacional.

A les portes del Nadal, les principals companyies del sector de la joieria i rellotgeria afronten una campanya clau en vendes de la mà de la demanda local, que és motor de creixement, si bé la recuperació del turisme internacional és també ja una realitat que impacta en els ingressos.

Entre els principals exponents d'aquesta proposta prèmium figuren ensenyes amb llarga tradició i bagatge, com són Cartier, Rabat, Bulgari o Rolex, entre d'altres, que amb els seus establiments boutique a les emblemàtiques artèries comercials a Madrid i Barcelona ofereixen un univers experiencial amb les seves marques pròpies i de tercers.

A l'avinguda de luxe de la capital catalana han preparat aquesta campanya companyies de tradició joiera, com és Rabat. Des del seu flagship, un edifici modernista de sis plantes al costat de La Pedrera, l'empresa es distingeix per una estratègia d'excel·lència i fidelització del client nacional que busca personalització en joies o rellotgeria de grans marques.

Bulgari ha estat una altra casa que aquesta tardor ha viscut un moment daurat i treballa per atreure un públic que busquen uns valors i experiència. La casa romana va organitzar una exposició a la seva boutique barcelonina pel 75 aniversari de la seva col·lecció Serpenti, una de les seves icones més emblemàtiques. De la mateixa manera, una altra firma internacional, com Cartier, ha fos art i artesania a la seva renovada boutique catalana.

En aquest univers de marques d'alta joieria que consoliden aquest sector a Espanya figuren, a més, veteranes com Bagués Masriera, Pere Quera, Carrera i Carrera, a les quals se sumen, la firma de joies i accessoris Tous o Suárez, que va commemorar recentment el seu 80 aniversari.