La patronal Pimec ha quantificat en 65 milions d'euros l'impacte negatiu que el top manta té sobre el comerç de proximitat de Barcelona. A més, hi suma 69 milions més que la indústria estaria perdent per causa de la comercialització de falsificacions. En total, 130 milions d'impacte, segons l'estudi elaborat per l'Observatori de PIMEComerç. Segons aquest escrit, cada manter costa anualment a la hisenda municipal de Barcelona uns 1.400 euros, "fet que vol dir que cada any l'Ajuntament de Barcelona deixa d'ingressar pel cobrament de llicències municipals més d'1,2 milions d'euros".

L'estudi fa una aproximació que apunta que hi ha uns 875 manters a Barcelona, tot i que afegeix que en èpoques de màxima afluència turística poden arribar a ser "més de 1.000 o fins a 2.000". Amb aquesta xifra de gairebé 900 és amb la que la patronal ha calculat que l'impacte de la seva activitat supera els 130 milions d'euros. 

La patronal estableix que un dels principals problemes d'aquest impacte negatiu envers el comerç és que veu durant l'any "com altres competidors deslleials fan la seva activitat sense haver d'afrontar obligacions tributàries, ni laborals, ni llicències d'activitat, ni limitacions d'horaris". A més, "no constata cap voluntat política per posar fi a aquest problema, que ha tingut un creixement exponencial els últims anys en part degut a la permissivitat".

La patronal ha reclamat que de la mateixa manera que es fa un control exhaustiu de l'ús de l'espai públic de les terrasses, de les floristeries i d'altres comerços, cobrant la seva llicència, s'hauria de fer en el cas del top manta. La Pimec ha criticat que la "permissivitat i la manca d'un control contundent" és el que està propiciant aquest impacte negatiu. 

El president de PIMEComerç, Àlex Goñi, ha lamentat que el comerç "està perdent milions d'euros per la competència deslleial de la venda ambulant il·legal" i ha reclamat que "ja és hora que les administracions entomin el repte amb responsabilitat i deure públic i prenguin les mesures adients perquè aquest problema s'acabi". Goñi ha insistit que cal "aturar la permissivitat i la impunitat" sobre aquest tipus de venda i "cal aturar la cadena de consum de productes falsificats i il·legals". "Això requereix una voluntat política coordinada", ha afirmat.