La multinacional Ikea tindrà una botiga al centre de Barcelona, segons ha anunciat la seva consellera delegada a l'Estat, Petra Axdorff, en una presentació celebrada aquest dimecres a matí. Fonts de l'empresa han confirmat que la capital catalana és una de la trentena de ciutats escollides per tirar endavant un canvi d'estratègia comercial, d'una companyia que acostumava a situar els seus establiments en grans espais als afores de les ciutats.

D'aquesta manera, Ikea, apostarà per "posar el focus" en les urbanitzacions i per explorar nous formats com ara les botigues urbanes. De moment, la companyia encara no ha aclarit ni quan ni on es realitzarà l'obertura del nou establiment barceloní. A més d'acostar-se "més" als clients, amb aquesta mesura, la companyia vol impulsar la venda en línia i tenir més punts de distribució.

En la mateixa roda de premsa, Ikea ha presentat la facturació del seu últim exercici fiscal, que va arribar a la xifra de 1.497 milions d'euros, unes dades que mostren un creixement d'un 2,1% més respecte a 2017 però, alhora, un alentiment respecte l'any anterior, quan les vendes van créixer fins a un 5,8%. Per territoris, Andalusia, Catalunya i Madrid són les comunitats autònomes que han registrat més vendes en el que portem de 2018.