L'America's Cup, la competició de vela més prestigiosa i el trofeu més antic de l'esport internacional, que es disputa des de 1851, i coneguda pel seu alt nivell de competència i avançada tecnologia, estrena campanya per presentar la 37a edició del tercer esdeveniment esportiu global amb més impacte (per darrere dels Jocs Olímpics i de la Copa del Món de Futbol).
A més, aquesta edició 2024 se celebra per primera vegada en la seva història a Barcelona, prometent oferir un entorn espectacular tant per als competidors com per als espectadors, marcant una fita significativa en la història d'aquesta icònica regata, que tindrà el seu inici el 22 d'agost.
Per a això, America's Cup Event Barcelona (ACE, organitzador oficial) ha confiat en Havas per col·laborar en la seva estratègia de comunicació nacional, incloent el suport en la gestió de la comunicació i relacions públiques a través de la seva agència Tinkle, formats especials de contingut en mitjans i la gestió de patrocinis de marca en conjunció amb el Mànager de Sponsorship d'ACE, per donar a conèixer i difondre aquest esdeveniment esportiu d'abast i impacte internacional. Amb ACE Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Generalitat de Catalunya, Havas ha ideat i desenvolupat la campanya creativa, que busca a més generar un vincle especial i proper amb la ciutadania local a Barcelona, Catalunya i Espanya, donant a conèixer la competició i el seu funcionament, per generar expectació i entusiasme.
L'eix creatiu principal de la campanya és una peça audiovisual sota el títol de 'Som de Mar', ideada i desenvolupada per Havas. Concepte que busca connectar les principals característiques de la competició - tecnologia, innovació, treball en equip, sostenibilitat i diversitat - amb la ciutadania, els seus costums i la seva forma de vida. La ciutat i el país, oberts al món a través del mar, comparteixen aquests mateixos valors, apropant així a tots aquesta competició. Un concepte molt versàtil en les seves traduccions a tots els idiomes dels principals països on té una gran audiència: "Som de Mar (cat), We the Sea (eng), Nous la Mer (fr)" entre d'altres.
La campanya podrà veure's en televisió (versions de 60", 30" i 20"), mitjans impresos i digitals. Activa des de finals de maig, en diferents onades, fins al final de la competició que tindrà lloc el mes d'octubre.
A més, a fi d'explicar a l'audiència el funcionament de la competició i la rellevància i impacte a Barcelona, des d'Havas s'ha treballat en el desenvolupament de diversos formats especials de contingut de la mà de mitjans de comunicació de primer ordre, amb enfocaments didàctics sobre l'esdeveniment, com les dones al món de vela, Catalunya com a terra de regatistes i el llegat esportiu i sostenible, tot sota el mateix concepte creatiu.
L'equip d'Havas, en acord de col·laboració amb CA Sports Marketing, ha col·laborat amb el Mànager de Sponsorship d'ACE en l'estratègia i comercialització dels patrocinis de l'America's Cup. Centrades en empreses amb focus a Espanya, s'han firmat conjuntament acords amb companyies com Puig, que dona nom a la competició femenina (Puig Women's America's Cup), Global Partners com Cupra o coca-cola i marques proveïdores oficials (Official Suppliers) de la competició com ISDIN, entre d'altres. Les companyies d'Havas que han participat en el desenvolupament i implementació de la campanya són Havas Creative, Havas Play, Arena i Tinkle.