La Generalitat ha obert aquest dilluns un expedient informatiu a l'empresa Prestige & Limousine, del grup Cabify, perquè aclareixi els termes de contractació i prestació del servei de lloguer de vehicles amb conductor (VTC).

L'empresa té un termini de 10 dies hàbils per aportar la documentació acreditativa dels termes en què contracta i presta el servei, ha informat la Generalitat aquest dilluns en un comunicat. A més, la companyia haurà de detallar els serveis realitzats entre el 7 i el 10 de març, indicant l'hora de contractació i l'inici de la prestació del servei.

L'expedient recull que la comunicació enviada als usuaris especifica que aquests només hauran de contractar el servei amb els 15 minuts d'antelació el primer trajecte, mentre que aquesta informació no apareix en el model de contracte de serveis de transport que l'empresa posa a disposició dels usuaris interessats.

De fet, en aquest contracte, Prestige & Limousine posa de manifest que assumeix l'obligació de complir la normativa de transport terrestre aplicable.

Segons ha informat la Generalitat, cita la Llei estatal d'ordenació dels transports terrestres de 1987, la normativa posterior que la desenvolupa i el decret llei de mesures urgents validat pel Parlament a finals de febrer.

"Atès que aquestes divergències poden confondre els usuaris, el Departament ha decidit obrir un expedient informatiu per verificar que l'empresa compleix tant amb la llei de 1987 com amb el decret de mesures urgents", ha assenyalat la Generalitat.

El Govern també ha advertit la companyia que si no atén aquests requeriments es consideraria una obstrucció a la tasca d'inspecció que correspon a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.

L'expedient arriba pocs dies després que Cabify anunciés que tornaria a operar a Barcelona després d'adequar el seu servei de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) a les noves "restriccions" aprovades pel Govern, segons va anunciar la firma.