El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha afirmat aquest dilluns que l'acord sectorial per millorar l'atenció a la gent gran en el sector financer és “molt positiu” i ha anunciat que “volem anar més enllà i adoptar més mesures” per a aquest col·lectiu. “Amb aquest acord”, ha remarcat, “tindrem un marc important per al sector i a partir d'aquí des de CaixaBank volem no només ratificar-lo sinó fer més coses”. En la seva intervenció en el ‘II Observatori de les Finances’ organitzada per El Español i Invertia, Gortázar ha destacat que la digitalització té molts aspectes positius, també per al sector financer, i “ens ha facilitat moltes tasques que podem fer des del nostre ordinador o el nostre mòbil que si no ens portaria molt de temps”. A parer seu, ha aconseguit estendre i fer arribar els serveis financers a moltes persones. Es tracta d'un procés, segons ha indicat, que “no és particular del sector financer, sinó una transformació profundíssima i un canvi d'hàbits molt important.”

En aquest punt, ha destacat que no totes les persones tenen la mateixa capacitat i agilitat per moure’s en el món digital “i no podem oblidar a les persones que tenen dificultats per seguir-ho”. En aquesta evolució, Gortázar ha indicat que “el sector financer ha anat massa ràpid i la realitat ens fa veure que no estàvem fent tot el que podíem fer”. Respecte a les mesures que s’impulsaran per part de CaixaBank, el conseller delegat ha recalcat que “cal partir de la base que per donar atenció a la gent gran el primer que cal fer és ser-hi”.

Gortázar ha destacat que, en el cas concret de CaixaBank, “tenim més de 4.600 oficines i  11.500 caixers [en oficines], que és el doble respecte al següent competidor, fins i tot després del procés d'agrupament d'oficines després de la integració de Bankia”. “Estem presents en 2.260 municipis, en 420 d'aquests som l'únic banc, i ens hem compromès a què no ens n’anirem de cap d'ells. A més, estem arribant a uns altres 426 a través d'ofibusos. Per tant, estem presents i mantenim aquesta vocació”, ha clos Gortázar.

Atenció personalitzada

També ha detallat altres mesures, com l'atenció personalitzada a la gent gran, amb la iniciativa que va començar ja el 2019 de formar a un seguit d'empleats que es denominen ‘consellers sènior’ per atendre a aquest col·lectiu. En aquest moment, l'equip consta de 750 persones i es preveu arribar a les 2.000. A més, s'ha simplificat el menú dels caixers automàtics perquè siguin més accessibles i s'adquiriran 900 terminals que es podran utilitzar amb les llibretes, igual que ja ocorre amb tots els dispositius procedents de CaixaBank. Aquest mitjà continua sent el preferit per a moltes persones, ha incidit el conseller delegat.

“La formació als nostres empleats o la prioritat en el servei telefònic són altres iniciatives que estem dissenyant”, ha assenyalat Gortázar, “perquè la gent gran sentin que CaixaBank és casa seva, que és el nostre objectiu. En aquest aspecte, encara creiem que podem fer més i que algunes d'aquestes iniciatives les volem aprofundir i accelerar, i en volem llançar algunes altres que durant aquesta setmana farem públiques”.

Nou Pla Estratègic

El conseller delegat de CaixaBank ha fet referència també al nou Pla Estratègic de CaixaBank, del qual ha remarcat que “ens centrarem en els nostres clients, afermarem la nostra posició de mercat i creixerem en els mercats on estem, a Espanya i Portugal. I també, cerquem una més gran rendibilitat, en la mesura en què el cicle de tipus augmenti gradualment i que l'economia pugui acompanyar”.

Un altre aspecte prioritari serà “el nostre compromís amb la sostenibilitat, que tenim en el nostre ADN des de sempre i que, afortunadament, cada vegada és més important per a la societat. Hem fet molt, volem fer valdre i volem fer molt més, complementat amb un compromís fort amb els nostres accionistes”, ha agregat.