L'empresa de repartiment a domicili Glovo ha tancat una ronda de finançament de 115 milions d'euros en la qual hi ha participat la japonesa de comerç electrònic Rakuten –patrocinadora del FC Barcelona- i AmRest –empresa que controla prop de 1.650 restaurants de 16 països sota marques com KFC, La Tagliatella, Pizza Hut, Starbucks i Burger King-.

També hi han pres part els fons Seaya Ventures, Cathay Innovation, Idinvest Partners i GR Capital, entre altres. D'altra banda, la start-up creada el 2015 a Barcelona per Óscar Pierre Miquel té previst contractar en els propers mesos més de 100 enginyers amb l'objectiu de convertir-se "en el hub tecnològic de referència en el sud d'Europa", tal com exposa l'empresa en un comunicat. En els últims tres mesos, Glovo ha entrat en 20 ciutats de 6 països. En total, és present a 17 països.

"Estem molt contents amb aquesta nova injecció de liquiditat que ens permetrà seguir creixent de forma accelerada", explica Óscar Pierre, conseller delegat i cofundador de Glovo. "La meva principal prioritat és invertir en augmentar el nostre equip de 'tech' per seguir optimitzant la plataforma i oferir el millor servei del sector als tres eixos principals: repartidors, usuaris i establiments i convertir-nos així en la seva 'app de delivery' de referència", ha explicat en el comunicat.

AmRest hi inverteix i s'assegura un lloc al consell

AmRest, propietari de La Tagliatella, Blue Frog i KAAB, entre d'altres ensenyes, invertirà 25 milions d'euros en Glovo, fet que li assegurarà un lloc al consell d'administració de la plataforma digital de repartiment de menjar a domicili, segons ha informat aquest dimecres el grup polonès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

En concret, després dels contractes subscrits, AmRest adquirirà un tram de les participacions de nova emissió de Glovo i comprarà una part de les antigues a alguns dels seus socis. Com a resultat de la inversió, l'empresa polonesa passarà a ser coinversor principal, amb un 10% de totes les participacions de Glovo.

"Tenint en compte la creixent importància i impacte de les tecnologies digitals en el sector de la restauració i la quota de mercat cada vegada més gran del canal en línia de comandes de menjar a domicili, el consell d'administració d'AmRest està convençut que l'associació amb Glovo contribuirà a reforçar la posició de la companyia en el segment d'agregadors i repartiment a domicili", ha destacat el grup de restauració. AmRest ha destacat que aquesta nova inversió en empreses digitals és una decisió natural que encarna la seva estratègia per liderar el 'food delivery'.