Fundació Bancària La Caixa és el "gran referent" en Responsabilitat Social Empresarial (RSE) a Espanya, segons es desprèn d'un estudi elaborat per la consultora Advice Strategic Consultants per a Europa Press per determinar la valoració de les principals companyies de l'Ibex 35, així com d'altres empreses sistèmiques cotitzades i no cotitzades, en el qual s'han analitzat 400 entitats de tots els sectors i 100 fundacions, ONG i organitzacions socials.

Així mateix, l'informe revela que, a més de La Caixa, entre les primeres companyies líders en RSC es troben també El Corte Inglés, Telefónica, CaixaBank, Inditex, Mercadona, Cellnex Telecom, Banc Santander i Danone; i en l'àmbit de les entitats sense ànim de lucre, destaquen La Caixa, Càritas i ONZE, segons ha informat Advice en un comunicat.

En l'anàlisi de les 500 entitats han participat 189 experts en RSC de tot el país, 1.000 líders d'opinió, 2.800 pimes i autònoms segmentats per criteris de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) i 2.400 persones conforme al Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), les aportacions del qual han estat dirigides a cent factors de RSC, agrupats en deu atributs, la major part d'ells encapçalats per La Caixa.

En aquest sentit, Fundació La Caixa lidera el primer dels paràmetres, 'Ajuda en la lluita contra la pobresa infantil i al tercer món', amb una puntuació mitjana de vuit sobre deu, seguida d'Iberdrola, Telefónica i Inditex, totes elles amb una valoració de 6,3.

Així mateix, en 'Foment de l'ocupació de persones en situació de vulnerabilitat', La Caixa presenta una puntuació de 7,8, seguida d'El Corte Inglés i Inditex, ambdues amb una valoració de 6,5. L'entitat torna a ser líder en 'Suport a activitats de voluntariat' amb una nota de set sobre deu. Les següents posicions les ocupen Telefónica, amb un 6,7; Inditex; Iberdrola i BBVA, totes amb una puntuació de 6,4. D'altra banda, en 'Facilitació a l'accés a l'habitatge' se situen als primers llocs les entitats La Caixa, amb un 7,9; i CaixaBank, amb un 6,3 de mitjana, seguides de Banc Santander, amb un 5,1 de puntuació.

Així mateix, el paràmetre 'Suport a la divulgació de l'art i la cultura' és una de les àrees més ben valorades, en la qual totes les empreses que l'encapçalen arriben al notable alt: La Caixa, amb un 9,6; i Mapfre i El Corte Inglés, ambdues amb un 7,5. La Caixa també assoleix el notable en 'Atenció a les persones amb malalties avançades', amb una nota de 8,5, seguida de Iberia (6,4) i Inditex (6,2). En la 'Promoció de l'avenç científic' torna a liderar l'entitat presidida per Isidre Fainé, amb un 8,3; seguida d'Inditex i Banc Santander, amb un 7 i un 6,5 respectivament.

L'àrea 'Impuls d'habilitats emprenedores' és un dels paràmetres en els quals La Caixa no figura com l'empresa líder, compartint Teléfonica i Mercadona la màxima puntuació, un 8, seguides de Bankia, amb un 7. De la mateixa manera, en 'Suport a la integració digital promovent la igualtat de oportunidadeS i suport a la transformació digital', Telefónica és la companyia més ben valorada, amb un 8,4; seguida de BBVA, amb una puntuació de 7, i Vodafone, amb un 6,9.

Per sectors, La Caixa lidera el sector terciari, mentre que CaixaBank encapçala el sector de la banca; Abertis, el d'infraestructures; Mapfre, segurs; Danone, el sector d'alimentació; Telefónica, el de Telecomunicacions; i El Corte Inglés, el de Gran distribució i Retail.

En l'àmbit de les TIC destaca HP en Maquinari, Carbonissa en Networking, Amazon a Internet, HPE en Programari i Symantec en Ciberseguretat. D'altra banda, Seat lidera l'àrea de l'automoció, mentre que Melía Hotels International encapçala el de Turisme i Iberdrola, el d'Energia.